نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 15:27

جابه‌جایی قریب به 2 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ازجابجایی یک میلیون و 930 هزار و 716 نفر مسافر درجنوب استان از ابتدای سال تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی قبا امروز در جلسه بررسی وضعیت جا به جایی مسافر در محورهای جنوب استان، اظهار داشت: جابجایی این میزان مسافر در قالب 281 هزار و 35 سفر انجام شده است که از این میزان یک میلیون و 190 هزار و 370 سفر درون استانی و 740 هزار و 364 سفر برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر ضرورت ایمنی در جابجایی مسافر، افزود: سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب ارائه می شود و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است. 

قبا تصریح کرد: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اظهار داشت: در جنوب سیستان و بلوچستان 39 شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند.

وی افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1034242

مهمترین اخبار ایران و جهان: