نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:02

ملت ایران پیروز میدان جنگ ترکیبی پیچیده دشمن بود/ راهبرد غرب کاهش سرعت رشد ایران است

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه ملت ایران پیروز میدان جنگ ترکیبی سخت دشمن بود گفت: راهبرد غرب کاهش رشد ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار رضا طلائی‌نیک در ویژه‌برنامه «شهیدی از تبار کتاب»، آیین پاسداشت شهید مروج کتابخوانی شهید رجبعلی عسگری در لالجین با بیان اینکه امروز شاهد پیروزی دوباره ملت ایران در یک جنگ ترکیبی سخت هستیم اظهار کرد: ملت ایران بیش از ۳۰ هزار شهید تقدیم کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و در ۴۴ سال گذشته نیز هر سال پیروز میدان بودند که راهپیمایی ۲۲ بهمن سند یکی از این پیروزی‌هاست.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های ملت ایران استمرار داشته است افزود: امروز باید یک سوال را مطرح و به آن پاسخ داد که چرا با وجود مشکلات اقتصادی ملت رشید ایران اسلامی در ۲۲ بهمن گسترده‌تر از هر سال در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا وفادارانه به میدان آمدند و قاطعانه به فتنه‌های اخیر پایان دادند؟.

مردم ایران با انقلاب اسلامی هویت خود را یافت

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه این چرایی سه پاسخ دارد تصریح کرد: ملت ما در این انقلاب هویت خود را به دست آورده است، چرا که پیش از انقلاب هویت ایرانی در حال نابودی بود و رژیم شاه از هر رسانه‌ای که در دست داشت برای اسلام‌زدایی و دین‌زدایی بین جوانان استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: البته این خواست استکبار بود چراکه تأمین منافعش در ایران در گرو وابسته بودن کشور ما و کمرنگ شدن جوهره دین بود اما ملت ما در این انقلاب هویت خود را به دست آورد و در ۴۴ سال گذشته هر سال قدرتمندتر شد.

طلائی‌نیک با بیان اینکه کشور ایران از نظر میزان جمعیت رتبه ۱۷ دنیا و از نظر مساحت رتبه ۱۸ دنیا را دارد خاطرنشان کرد: اما همین کشور در علوم پیشرفته در رتبه یک تا ۱۰ و در برخی از موارد ۱۰ تا ۱۵ دنیا قرار گرفته است، به طوری که در حوزه سلول‌های بنیادی، فناوری هسته‌ای، الکترونیک، لیزر، اپتیک، علوم فضایی و پرتاب ماهواره از قدرت‌های برتر به حساب می‌آید و در حوزه صنعت پهپادی از کشورهای برتر جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرزمین‌هایی که در ۲۰۰-۳۰۰ سال گذشته از ایران جدا شده به اندازه مساحت فعلی کشور بوده اظهار کرد: در دوران طاغوت نیز بخش‌هایی از ایران جدا شد که هر یک با تهدیدی کوچک یا یک توطئه محقق شده است اما در ۴۴ سال گذشته به برکت خون شهدا یک وجب از خاک ایران جدا نشده است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه همه جهان به این نتیجه رسیدند که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از بین رفتنی نیست افزود: دشمنان فقط یک امید دارند و آن این است که سرعت پیشرفت ایران را کاهش دهند و زمان بخرند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران با دشمن سازش نمی‌کند تصریح کرد: امروز غرب با کمبود نخبه و متخصص مواجه است و دنبال تحقق همین مسأله در ایران هم هستند به همین دلیل تضعیف نهاد خانواده و کاهش جمعیت را در ایران دنبال می‌کند.

طلایی‌نیک ادامه داد: رئیس جمهور ایران خبر داد به زودی ظرفیت‌های قانونی و تسهیلاتی ایجاد می‌شود که زمینه بازگشت بسیاری از ایرانیان خارج از کشور را به وطن فراهم خواهد کرد چرا که خوب می‌دانیم دشمن به جمعیت ایران چشم طمع دارد.

شهید رجبعلی عسگری الگوی ما بود

وی در ادامه به تشریح شخصیت شهید رجبعلی عسگری پرداخت و گفت: وقتی ما به سن ۱۷ سالگی رسیدیم و وارد سپاه شدیم، الگوی ما پاسدارانی چون رجبعلی عسگری بودند که در ۲۰ سالگی از تمامی لذت‌های زندگی گذشتند و فدای انقلاب و ملت ایران شدند.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه شخصیت شهدای ما فرهنگی بود خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بنیان شهیدان و رزمندگان و انقلابیون فرهنگی بود، مطالعه کتاب بود و اعتقاد آنان این بود که در لالجین کتابخانه توحیدی بلال را بنیان گذاشتند.

وی با بیان اینکه رسالت فرهنگی اساس شخصیت شهید عسگری بود گفت: زمانی که ما برای گرفتن سهمیه کتاب خود به سراغ شهید عسگری می‌رفتیم خوشرویی شاخصه بارز شهید بود و از نظر اخلاق و رفتار برای ما الگو بود.

طلایی‌نیک کتاب را یکی از اصلی‌ترین ابزارهای معرفت دینی و انقلابی در کنار سخنرانی‌های امام عنوان کرد و افزود: کتاب‌های شهید مطهری و دکتر شریعتی بود که ما را در مقابل فرهنگ‌زدایی و هویت‌زدایی توسط غرب، کمک کرد و به سمت انقلاب سوق می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید عسگری از پیشگامان کتاب و کتابخوانی برای حرکت به سمت انقلاب بود گفت: ایشان پیش از انقلاب این هوشمندی را داشتند که با محوریت کتاب حرکت فرهنگی انجام دهند و فقر فرهنگی را جبران کنند.

شبهه‌افکنی دشمن برای ایجاد تردید در جوانان

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه در جنگ نظامی دشمن و اقدامات او مشخص است اما در جنگ نرم دشمن می‌خواهد هنجارهای ارزشی و رفتاری جامعه را کمرنگ کند تصریح کرد: دشمنان بیش از ۵۰۰ شبهه از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای ترویج کردند تا نسبت به انقلاب اسلامی و اسلام تردید ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ ذهنی را در اولویت قرار داده تا تربیت افرادی چون شهید عسگری به وقوع نپیوندد افزود: دشمن از شکل‌گیری شخصیت‌هایی چون شهید عسگری نگران است و به دنبال جلوگیری از آن است چراکه از قدرت انقلاب می‌ترسد.

طلایی‌نیک با بیان اینکه باید ارزش‌های اخلاقی، ارزش‌های اسلامی و فرهنگی و انقلابی در کتابخانه‌های عمومی در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: در حوزه‌ فرهنگ کتاب و کتابخوانی به محتوا توجه کنیم چراکه قرن ۲۱ جنگ مغزهاست و میدان نبرد در حوزه فکر و اندیشه و مطالعه است.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035442

مهمترین اخبار ایران و جهان: