نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 14:07

تشدید اعتراضات مخالفانِ نتانیاهو/ لاپید تهدید به خروج از کنست کرد

سران جریان مخالف نتانیاهو در پی تصویب اصلاحات قضایی مدنظر وی در قرائت نخست، تهدید به خروج از کنست کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، تصویب اصلاحات قضایی مدنظر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قرائت نخست، با واکنش شدید جریان های مخالف وی روبرو شده است.

صیفی عوفادیا خبرنگار سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب آینده به رهبری یائیر لاپید قصد دارد از تمامی اعضای کنست از احزاب اپوزیسیون بخواهد استعفا دهند.

این در حالی است که پیش نویس قانون اصلاحات قضایی نتانیاهو برای تصویب نهایی باید دو بار دیگر در کنست قرائت شود و در صورت تصویب در مرحله سوم ، به طور نهایی اجرایی خواهد شد.

در صورت خروج نمایندگان احزاب مخالف نتانیاهو از کنست رژیم صهیونیستی، تصویب این قانون جنجالی ممکن است به بن بست برسد.

در همین رابطه، یائیر لاپید ضمن انتقاد شدید از جریان های حامی نتانیاهو در کنست، گفت: تاریخ، به دلیل آسیبی که به دموکراسی، اقتصاد و امنیت اسرائیل وارد نموده اید، شما را قضاوت خواهد کرد! شما بدون اینکه به اهمیت فعالیت های خود اهتمام داشته باشید اسرائیل چند پاره کردید!

تشدید اعتراضات مخالفانِ نتانیاهو/ لاپید تهدید به خروج از کنست کرد

بنی گانتز از سران جریان مخالف نتانیاهو در کنست نیز پس از تصویب اصلاحات قضایی نتانیاهو در قرائت نخست، گفت: بسیار دشوار است که چرخ زمان را به گذشته بازگردانیم!

گفتنی است کنست رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته در نشستی که با تنش های متعدد و درگیری های لفظی همراه شد در نهایت با ۶۳ رای اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو را در قرائت نخست تصویب نمود.

۴۷ عضو کنست رژیم صهیونیستی از کل ۱۲۰ کرسی آن با این قانون مخالفت کرده و ۱۰ عضو نیز از رای دادن امتناع ورزیدند. تصویب قوانین در کنست به ۶۰ به علاوه یک رای نیاز دارد و ائتلاف نتانیاهو با توجه به در اختیار داشتن اکثریت کنست می تواند بدون در نظر گرفتن رای مخالفان، قوانین مدنظرش را تصویب نماید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1048142

مهمترین اخبار ایران و جهان: