نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:51

قول مساعد معاون وزیر اقتصاد در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران

اردبیل- همزمان با دهه فجر و افتتاح چندین طرح صنعتی، معاون وزیر اقتصاد نسبت به حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و صنعتگران قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر جمعه در آئین افتتاح سه طرح صنعتی در اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

ذبیح‌اله سلمانی تصریح کرد: اکثر این سرمایه از طریق خود کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأمین شده تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی باشیم و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی برای صاحبان این واحدها پرداخت شده است.

وی گفت: اولین کارخانه‌ای که در اردبیل به بهره‌برداری رسید تولید شکلات و آب‌نبات بود که با ظرفیت پنج هزار و ۲۰۰ تن و با سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری سید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد میزان اشتغال این واحد را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان اشتغال تا ۲۰۰ نفر قابل ارتقا است و سرمایه‌گذار آن ۱۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای توسعه کارخانه نیز نیاز به حمایت و پرداخت تسهیلات بانکی بود که قول مساعد دادیم در سریع‌ترین زمان این تسهیلات برای کارآفرینان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: دومین واحدی که امروز در اردبیل به بهره‌برداری رسید، کارخانه تولید پودر لباسشویی است که به ظرفیت سه هزار تن در سال و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

سلمانی بیان کرد: ما سعی می‌کنیم از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را انجام دهیم که قطعاً پرداخت تسهیلات بانکی و تسهیلات تبصره ۱۸ در پشتیبانی از این مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در اولویت خواهد بود.

وی به افتتاح سردخانه ۸۰۰ تنی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این مجموعه ۱۱.۵ میلیارد تومان است که سرمایه‌گذار آن یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: قرار شد برای طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه چهار تا پنج میلیارد تومان تسهیلات نیز تأمین شود که ما از طریق وزارت اقتصاد و دارایی تأمین این منابع و پرداخت آن را از سوی بانک‌های عامل پیگیری خواهیم کرد تا در سال آینده امکان توسعه این طرح‌ها به شکل مناسب فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031542

مهمترین اخبار ایران و جهان: