نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:15

همه کشورهای دنیا به استقلال ایران اعتراف می‌کنند

امام جمعه فارسان گفت: اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که شعار استقلال داد و تا امروز روی شعارش ایستاد به‌طوری‌که حتی بزرگ‌ترین دشمنانش هم این واقعیت را اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان گفت: ایران سرزمینی است که از لحاظ راهبردی و موقعیت حساس جغرافیایی و ارتباط با سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوس هند در ردیف یکی از مناطق کم‌نظیر دنیاست.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اساسی قدرت‌ها در طول تاریخ، سلطه بر ایران بوده است، افزود: انقلاب اسلامی توانست دست قدرت‌های بزرگی که نمی‌خواستند موقعیت خود را از دست بدهند کوتاه کند.

وی با بیان اینکه استقلال یکی از دستاوردهای انقلاب بود، بیان کرد: اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که شعار استقلال داد و تا امروز روی شعارش ایستاد به‌طوری‌که حتی بزرگ‌ترین دشمنانش هم این واقعیت را اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است.

ملکپور با اشاره به عملکرد زیان‌بار و تحقیرکننده رژیم پهلوی اظهار داشت: عوامل متعددی از جمله خفقان، زندان، شکنجه‌های جسمی و روحی، وابستگی ذلت‌‌بار به قدرت‌های خارجی، تحقیر ملت به خاطر سرسپردگی رضاخان به انگلیسی‌ها و سرسپردگی محمدرضا به آمریکایی‌ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا بهمن ۵۷ دست ‌به‌ دست هم داد و منجر به‌ پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح کرد: مکتب اهل بیت، فرهنگ استکبارستیزی و بصیرت و هوشیاری مردم قدرتی را به وجود آورد که شاه و حامیانش که بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا بودند را زمین‌گیر کرد؛ لذا قدرت‌های استکباری از همان روز اول تلاش دارند بین این سه مؤلفه قدرت جدایی بیندازند.

ملکپور ادامه داد: دشمن در تلاش است با ناامید کردن مردم و به‌خصوص جوانان این انقلاب را از بین ببرد لذا باید در جهت امیدافزایی و امید دادن از روی واقع و بیان حقایق گام‌های ویژه‌ای برداشته شود.

امام جمعه فارسان با اشاره به سنگ‌اندازی جریان غیرانقلابی داخل نظام و ممانعت از حرکت پرشتاب کشور گفت: نقطه درگیری ما با دشمن جنگ ادراکی، ترکیبی، پیچیده و هوشمندی است که توسط دشمن با تمام امکانات طراحی شده و به‌صورت نقطه‌زنی با ایجاد تردید با القای شبهه، با روانشناسی دقیق، سیستم عصبی و تاب‌آوری جامعه را مورد هدف قرار داده است و به نقاط حساس و آسیب‌پذیر مرتبط با زندگی مردم حمله می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب در همه زمینه‌ها اعم از معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، نظامی و امنیتی، حوزه دفاعی و توسعه راهبردی است که دشمنان در تلاش هستند با ضعیف نشان دادن نقاط استحکام و قوت ما روحیه‌ها را خراب کنند.

ملکپور با بیان اینکه دغدغه جمعیت موضوع جدی است که نباید با توجیهات غلط جلوی موالید گرفته شود، افزود: در مسئله جمعیت باید حرکت جدی‌تری صورت بگیرد و با کمک به افراد نابارور در جهت رشد و افزایش جمعیت تلاش ویژه‌ای شود.

وی در پایان با اشاره به زلزله خوی تصریح کرد: اگر توان دارید برای کمک به این افراد اقدام کنید، با سرمای هوا و در این شرایط، کمک به هم‌وطنان بسیار مؤثر است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031486

مهمترین اخبار ایران و جهان: