نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 15:43

مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها باید بازبینی شوند

اهواز- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها را باید مجدد بازبینی قرار دهیم چون دانشگاهی که نتواند مسائل جامعه را پاسخ دهد دارای اشکال است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری ظهر امروز سه شنبه در همایش «دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی» که در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی قیام لله و مبارزه با طاغوت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: انقلاب اسلامی همینه استبداد و استکبار را شکست و در این مسیر دانشگاه نقش ویژه‌ای داشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه یک نهاد مؤثر است و با متن اجتماعی ارتباط وسیعی دارند و این وظیفه دانشگاه را سنگین می‌کند.

کلانتری گفت: پیش از انقلاب، دانشگاه با متن اجتماعی ارتباط نداشت و یک محصول وارداتی بود که انقلاب فرهنگی برای تغییر این شرایط بود و بعد از انقلاب دانشگاه سعی کرد به متن جامعه برگردد.

وی گفت: باید مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها را مجدد بازبینی قرار دهیم و برای دانشگاه تکلیف اجتماعی تعریف کنیم. دانشگاهی که نتواند مسائل جامعه را پاسخ دهد دارای اشکال است.

کلانتری افزود: در دانشگاه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید فعال سازی شود و باید بتوانیم برای حل مسائل به دانشگاه اعتماد کنیم و به دانشجویان فرصت داد.

وی گفت: در دوره انقلاب دانشجویان بار اصلی را بر دوش داشتند و نهادهای مثل جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و سپاه توسط دانشجویان شکل گرفت.

این مقام مسئول گفت: رویدادهای حل مسائل استان در دانشگاه برگزار و پیگیری شود و به ویژه دانشگاه کشاورزی خوزستان ظرفیت بالایی در حل مسائل استان دارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی مناسبت‌ها و شرایط را تغییر داد و ارزش‌هایی مثل عدالت و مبارزه با فقر و فساد را احیا کرد و امروز دستاورد انقلاب این است که یک رعیت زاده در بالاترین جایگاه علمی قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038142

مهمترین اخبار ایران و جهان: