نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 14:30

واکسیناسیون بیش از ۸۰ هزار رأس دام در احمدفداله دزفول

دزفول- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون به مدت ۱۱ روز به منطقه احمدفداله و واکسیناسیون ۸۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های واگیر دام خبر داد.

محسن ورجاوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد. در آذرماه سال جاری با هماهنگی اداره کل دامپزشکی خوزستان و مشارکت اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های مجاور ۱۴ نیروی عملیاتی در قالب ۶ اکیپ به همراه مسئول اداره مبارزه با بیماری‌های دامی استان به همه مناطق احمدفداله تا منطقه دره کاید و مودو آرپنا اعزام شدند.

وی افزود: در این مأموریت علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها ضد بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک، ویزیت رایگان دام‌ها، تزریقات و تحویل داروهای تقویتی و ضد انگل‌های داخلی و برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی انجام گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه فرمانده محرومیت زدایی سپاه پاسداران داروهای تقویتی و ضد انگل را تأمین کرده بود، عنوان کرد: امسال برای اولین بار با مشارکت سایر نیروهای شهرستان‌های مجاور این مأموریت در زمان بسیار کوتاه به سرانجام رسید.

ورجاوند یادآور شد: اداره دامپزشکی دزفول در طول سال در چندین نوبت همه دام‌های سنگین و سبک شهرستان را علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به صورت کاملاً رایگان واکسیناسیون می‌کند.

به گزارش مهر، منطقه احمدفداله و مودو آرپنا از مناطق بسیار سخت گذر و محروم بوده که دارای بیش از ۸۰ هزار رأس دام گوسفند و بز بوده و سهم به سزایی را در تولید گوشت و اشتغال پایدار دارند.

اداره دامپزشکی دزفول هر ساله در یک یا دو نوبت به این مناطق مراجعه کرده و خدمات رایگان پیشگیری و درمان دام‌ها را انجام می‌دهد.

شهرستان دزفول دارای ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۳۵ هزار رأس دام سنگین بوده و قطب تولید گوشت و شیر در خوزستان و منطقه محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924786

مهمترین اخبار ایران و جهان: