نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 22:12

سهم ناچیز اسفراین از اعتبارات بازآفرینی شهری

بجنورد- فرماندار اسفراین گفت: امسال ۵۵۰  میلیارد ریال اعتبار باز آفرینی شهری به استان  اختصاص یافته که سهم  اسفراین از این اعتبارات فقط ۵۰ میلیارد بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم نوری عصر یک شنبه در رویداد «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» که به میزبانی شهرداری اسفراین برگزار شد، با انتقاد از اختصاص ناچیز اعتبارات استانی باز آفرینی شهری به اسفراین در سال جاری اظهار داشت: امسال ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار باز آفرینی شهری به استان اختصاص یافته که سهم اسفراین از این اعتبارات فقط ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

فرماندار اسفراین گفت: ۳۱.۴ درصد از مساحت شهر اسفراین را بافت‌های نابسامان، ناسازگار و سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهند در حالی که سهم اسفراین از این بخش بسیار ناچیز است.

فرماندار اسفراین گفت: در سال‌های گذشته منابع خوبی برای اسفراین درباره بافت فرسوده شهری لحاظ نشده و امسال نیز سهم اسفراین بسیار ناچیز بوده است.

وی افزود: ۲۹ درصد جمعیت شهری اسفراین در بافت‌های فرسوده ساکنند که این امر خطری بالقوه در حوادث برای شهر است و نیازمند توجه بیشتر به این‌حوزه می‌باشد.

فرماندار اسفراین گفت: در سالهای گذشته شهرداری اسفراین کارهای خوبی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه باز آفرینی شهری انجام داده اما کافی نیست و باید اقدامات بیشتر در این حوزه انجام شود.

نوری گفت: باوجود کمبود اعتبار این بخش در اسفراین ولی با همت مردم، مدیریت شهری و شهرداری و همراهی شورای اسلامی شهر با تکیه منابع درآمدی شهری اقدامات بسیار خوبی در ۶ محله هدف بازآفرینی اسفراین اقداماتی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933986

مهمترین اخبار ایران و جهان: