نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 16:43

کشف ۱۳ خودروی سرقتی از سارقان در البرز

کرج- رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: افرادی که با سرقت خودروهای باری اقدام به سند نمره کردن و فروش آنها به دیگران می‌کردند دستگیر و در این خصوص ۱۳ خودروی سرقتی کشف شد.

سرهنگ محمد نادربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروهای باری اعم از نیسان وانت و مزدا باری در مناطق مختلف شهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع سرقت و به کارگیری اقدامات پلیسی رد پای یکی از سارقان سابقه دار خودرو در این پرونده مشاهده و با به کارگیری اقدامات اطلاعاتی نامبرده در شهرستان فردیس دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اعتراف‌های اولیه متهم به ۵ فقره سرقت نیسان وانت، اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که سارق با همدستی یکی دیگر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای پس از سرقت، خودروها را به صورت کاملاً حرفه‌ای سند نمره کرده، مشخصات خودروهای اسقاطی را بر روی موتور و شاسی خودروهای سرقتی حک می‌کنند و از طریق سایت دیوار آنها را به مردم عادی به فروش می‌رساند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری همدست سارق و یک مالخر اموال مسروقه در این زمینه، بیان داشت: همدست سارق اصلی نیز در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۸ فقره سرقت خودروهای باری اعتراف کرد.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش خودروهای به سرقت رفته توسط کارشناسان حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: با اقداماتی که در پلیس آگاهی استان البرز صورت گرفت همه خودروهای سرقتی که در شهرهای مختلف کشور به فروش رفته بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به صاحبان اصلی آنها تحویل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده به همراه مالباختگان پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895186

مهمترین اخبار ایران و جهان: