نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 17:56

مدارس کانکسی آذربایجان غربی تا ۳ سال آینده حذف می شود

ارومیه - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کلاس‌های کانکسی، سنگی و غیر استاندارد آذربایجان‌غربی با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب جدید در سه سال آینده حذف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی بعد از ظهر شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی افزود: خیرین پیشران عدالت به شمار می‌روند و بالاترین ضریب رشد و توسعه با مدرسه‌سازی حاصل می‌شود که برای رسیدن به این مهم باید به خیّران توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به فروش املاک مازاد و استفاده از این ظرفیت برای اتمام طرح‌های مدرسه سازی نیمه تمام توسط خیرین عنوان کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های مشارکتی درصدد هستیم تا با فروش املاک مازاد و استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مدرسه یک جهش در نهضت مدرسه سازی داشته باشیم.

احیای فعالیت‌های جهادی در مدارس

خان محمدی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار جهادی و ترویج و کارهای بدیع و نو باید سرلوحه کار مدیران این حوزه باشد، افزود: استفاده از توان همه ظرفیت‌ها، خیرین و تهیه و تولید کتاب‌های مخصوص استانی و مردمی سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرارگاه تشکیل شده تا دست مدیران استانی برای کاهش مشکلات آموزشی و زیرساخت‌ها باز باشد و مدارس در اختیار متخصصین و اولیای همراه قرار گیرد.

وی با تاکید بر احیای فعالیت‌های جهادی در مدارس، اظهار کرد: در بحث مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و تعمیر نگهداری فضاهای آموزشی باید در بین اولیای دانش‌آموزان انگیزه مشارکت را افزایش داد و از حضور افراد صاحب فکر و ایده‌پرداز انقلابی بیش از پیش بهره گرفت.

خان‌محمدی اضافه کرد: ما از تمام خیرین مدرسه ساز می‌خواهیم تا در کنار مدارس احداثی خود حضور داشته باشند و بعد از احداث نیز معلمان و اولیای مدرسه را یاری کنند چرا که بزرگترین حضور خیرین در کشور به عنوان یک تشکل غیر دولتی در امر مدرسه سازی است و این یک فرصت منحصر بفرد است.

۳۴۶ طرح مدرسه سازی در آذربایجان غربی در دست اجرا داریم

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در این آئین با بیان اینکه در کل استان ۱۷۹ مدرسه دولتی با ۱۱۵۹ کلاس درس، ۳۳ مدرسه مردمی با ۱۵۶ کلاس درس ،۱۳۴ مدرسه مشارکتی با ۶۹۶ کلاس درس و در مجموع ۳۴۶ مدرسه با ۲۰۱۱ کلاس درس در دست اجرا داریم.

قهرمان رحمانی با بیان اینکه آذربایجان غربی نیازمند پنج هزار کلاس درس است تا به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی دست یابد، افزود: همچنین ۱۳۸ مدرسه کانکسی در ۲ سال گذشته جمع آوری و فضاهای آموزشی تبدیل به احسن شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۰ مدرسه در قالب ۲۴۳ کلاس درس با زیر بنای ۴۰ هزار متر مربع در نیم سال اول سال با اعتبار هزینه شده ۳۸۶ میلیارد تومان تحویل آموزش وپرورش شد.

در پایان این مراسم با تجلیل از خیرین استانی و رونمایی کتاب نوشته شده در باره زندگی یکی از خیرین مدرسه ساز استان که نسبت به احداث مجتمع آموزشی مرحومه سکینه نمکی خوی همراه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895386

مهمترین اخبار ایران و جهان: