نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 11:04

عملیات بتن ریزی فونداسیون ۲۷۵ واحد مسکونی در خوی اتمام یافت

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از انجام عملیات بتن ریزی فونداسیون ۲۷۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

جعفر برزگر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده خوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کار اجرایی ساخت مساکن روستایی با سرعت در حال انجام است، افزود: عملیات بتن ریزی فونداسیون ۲۷۵ واحد مسکونی در این مناطق انجام شده است.

وی همچنین از اتمام سقف ۳۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده روستایی شهرستان خوی خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، دیوارچینی ۷۶ واحد مسکونی زلزله زده در خوی صورت گرفته و اسکلت ۱۸۱ واحد هم نصب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص و پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده برای بازسازی واحدهای مسکونی افزود: مصالح مورد نیاز از قبیل اسکلت، تیرچه و بلوک سقفی، آجر و سیمان برای فرآیند ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی تأمین شده است.

به گفته برزگر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام بازسازی آخرین واحد مسکونی در کنار مردم زلزله زده شهرستان خوی خواهد بود.

زمین لرزه ۵.۴ ریشتری روز ۱۳ مهر امسال در بخش مرکزی شهرستان خوی، موجب تخریب حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و بروز خسارت در چهار هزار واحد مسکونی دیگر در شهر خوی، شهر دیزج دیز و ده‌ها روستای اطراف شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889586

مهمترین اخبار ایران و جهان: