نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 19:14

اعمال محدودیت تردد کامیون ها در معابر شهری کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه از اعمال محدودیت تردد کامیون ها در معابر شهری کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تردد کامیون‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب در داخل شهر کرمانشاه ممنوع است و در صورت مشاهده مأموران پلیس براساس ضوابط قانونی و دستور معاون دادستان کرمانشاه با راننده خاطی رفتار خواهند کرد.

وی افزود: نارضایتی عمومی از تردد و توقف کامیون‌ها در معابر شهری به دلیل افزایش احتمال وقوع تصادفات و همچنین آلودگی صوتی ایجاد شده توسط اینگونه وسایل نقلیه به ویژه در ساعات شبانگاهی و صبحگاهی موجب ورود دستگاه قضائی و تغییر رویه پلیس در برخورد قاطع با راندگان متخلف کامیون شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت ورود بدون مجوز کامیون در معابر شهری ابتدا توقیف سیستمی اعمال خواهد شد و مالک وسیله نقلیه پس از تسلیم تعهدنامه مبنی بر عدم اقدام به تردد در معابر شهری می‌تواند از کامیون خود رفع توقیف کند و در صورت تکرار تخلف هربار با اعمال قانون و توقیف سیستمی کامیون به مدت هفت روز در پارکینگ توقیف خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه هدف پلیس افزایش امنیت ترافیکی شهروندان است، گفت: همچنین پلاک کامیون‌هایی که در معابر شهری پارک می‌کنند توسط پلیس فک و علاوه بر ثبت شکایت سیستمی و اعمال قانون، راننده کامیون موظف می‌گردد که وسیله نقلیه را به پارکینگ منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع تصادفات خطرناک و پرهزینه، آتش سوزی و ایجاد مانع دید برای شهروندان و رانندگان که منجر به خطرافتادن جان افراد می‌شود از دیگر دلایل عمده در برخورد جدی با کامیون‌هایی است که بدون مجوز در معابر شهری تردد و توقف دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890542

مهمترین اخبار ایران و جهان: