نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 19:28

خرید توافقی زعفران تحویل‌شده طبق آیین‌نامه قبل انجام می شود

نماینده تایباد و تربت جام از خرید توافقی زعفران های تحویل‌شده طبق آیین‌نامه و قیمت های قبل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، با تغییر شرایط خرید توافقی زعفران و کاهش قیمت خرید به 25 تا 28 میلیون تومان، تعداد 13 نفر از نمایندگان شهرستان های کشت زعفران در کشور، طی نامه ای به رئیس جمهور به این موضوع انتقاد کردند و آن را موجب زیان کشاورزان دانستند.

امام جمعه اهل سنت تایباد هم در خطبه های نماز جمعه این هفته تایباد با اشاره به این موضوع گفته بود که در معاملات و قراردادهای اسلامی، شرایط تعیین شده اولیه مورد توافق طرفین باید تا پایان معامله اجرا شود و هرگونه تغییر در شرایط قرارداد از طرف خریدار بدون رضایت فروشنده «جایز» نیست. گلایه زعفرانکاران و از طرفی اهمیت کشت طلای سرخ در کشور باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس با وزارت جهاد کشاورزی وارد مذاکره شوند و در خصوص خرید توافقی این محصول به یک جمع بندی برسند.

جلیل رحیمی نماینده تایباد- تربت جام، باخرز و صالح آباد، در این باره در گفت و گو با خبرنگار فارس ، اظهار کرد: طی جلسه ای پیرامون خرید توافقی زعفران بین نمایندگان مناطق زعفران‌خیز با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی، مقرر شد تا زعفران های تحویل‌شده بر اساس آیین‌نامه و قیمت قبلی خریداری شود.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی اخیرا دستورالعمل جدیدی برای خرید توافقی زعفران با قیمت های کمتر اعلام کرده که کشاورزان خواستار خرید تضمینی طبق دستورالعمل اولیه بودند.

نماینده تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد افزود: کشاورزان شهرستان های این حوزه انتخابیه تاکنون بیش از هفت تن زعفران تحویل تعاون روستایی داده اند و هزینه آنها هم طبق دستورالعمل اولیه پرداخت خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: همچنین پرداخت مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان به سازمان تعاون روستایی از سوی سازمان برنامه و بودجه از طرف نمایندگان مجلس پیگیری می شود تا هرچه سریعتر صورت گیرد و تعاون روستایی دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: در این جلسه، نمایندگان تربت حیدریه، خواف، سبزوار، نیشابور و اسفراین و نیز جمعی از کشاورزان منطقه خراسان و کارشناسان جهاد کشاورزی حضور داشتند و نظرات خود را بیان کردند. طبق دستورالعمل اولیه خرید توافقی زعفران، هر کیلوگرم زعفران نگین 41 میلیون و 350 هزار تومان، شبه نگین 33 میلیون تومان، پوشال مرغوب 32 میلیون تومان، پوشال معمولی 31 میلیون تومان و دسته پیچ 25 میلیون تومان توسط دولت خریداری می شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 918686

مهمترین اخبار ایران و جهان: