نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 14:20

۲۸ هنرمند صنایع‌دستی شازند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند

شازند-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شازند گفت:۲۸ هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اتابکی صبح دوشنبه با اعلام این خبر گفت: روز گذشته از کارگاه‌های مشاغل خانگی که در سال ۱۴۰۰ از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند بازدید مشترکی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند تأکید کرد: این هنرمندان و فعالان هنرهای سنتی ۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند.

اتابکی گفت: مشاغل خانگی فعالیت‌های عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی که منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه در بازار است که شامل سه روش کارمزدی، مستقل و تعاونی است و در حال حاضر در این شهرستان هنرمندان و صنعتگران بسیاری از این شیوه برای تولید محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حمایت میراث‌فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر حمایت‌های دولت در بخش مشاغل خانگی ابراز داشت: خوشبختانه دولت با حمایت از این طرح و تخصیص تسهیلات به دارندگان مجوز کسب و کار خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان گام‌های مؤثری برای ایجاد اشتغال برداشته است.

اتابکی در ادامه تصریح کرد: طرح‌های مشاغل خانگی توسط کارگروه اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث‌فرهنگی بررسی و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدید و طرح‌ها بعد از تأیید به منظور برخورداری از تسهیلات کم‌بهره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 935742

مهمترین اخبار ایران و جهان: