نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 16:28

فرهنگ فاطمی در جامعه باید نهادینه شود

ارومیه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در آستانه سالروز رحلت فاطمه زهرا (س) گفت: علاوه بر برگزاری باشکوه آئین عزاداری فرهنگ فاطمی نیز در جامعه باید نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه با اشاره به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نزد باری تعالی گفت: این بانوی والا مقام از چنان جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند برخوردار است که ملائکه الهی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) برای دلداری بر ایشان نازل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری گسترده آئین عزاداری به مناسبت شهادت این بانوی بزرگ اسلام تاکید کرد: باید با آموزش سیره آن اسوه بی مثال در جامعه، فرهنگ فاطمی به طور گسترده در جامعه نهادینه شود.

وی ضمن توصیه مسئولان به خدمت صادقانه و بی منت به مردم توصیه کرد و افزود: مسئولیت در جامعه اسلامی موهبتی از سوی خداست و مسئولان جمهوری اسلامی در هر رده‌ای که هستند باید در جهت خدمت گذاری بی منت و صادقانه به مردم و رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار تاکید کرد کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی و عمرانی آماده افتتاح باید تا ایام الله دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرند تا برکات نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش برای مردم آشکار شود.

این جلسه با مداحی و سوگواری در عزای دخت نبی اکرم (ص) به پایان رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936242

مهمترین اخبار ایران و جهان: