نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 09:17

بررسی قوانین و مقررات مؤثر بر حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان

نشست علمی پژوهشی « بررسی قوانین و مقررات موثر بر حوزه سازمان های مردم نهاد جوانان »به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست علمی پژوهشی «بررسی قوانین و مقررات مؤثر بر حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان» به مناسبت هفته پژوهش امروز یکشنبه با حضور رضا نیکبخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، معاونان و کارشناسان این مرکز، معاونان و کارشناسان دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان و… در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رضا نیکبخش در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه سطح تحصیلات نیروی انسانی حوزه مطالعات و تحقیقات بالا رفته و اکثر کارشناسان این حوزه تحصیل کرده این شاخه هستند و درک بهتری نسبت به تحقیق و پژوهش دارند.

وی با بیان این که حوزه جوانان بسیار گسترده و وسیع است، اظهار داشت: با حوزه وسیعی به نام جوانان روبرو هستیم که همه مطالبه گر هستند و باید در حوزه تحقیقات و پژوهش بدانیم که چطور آنها را سازماندهی و کمک کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش جوانان در پویایی جامعه افزود: تجربه اهمیت دارد اما جوانی عامل حرکت و پویایی است.
وی با بیان این که به تشکل‌های جوانان باور قلبی دارم، اظهار داشت: هر جا کار پیش نمی‌رود تشکل‌های جوانان آن را انجام می‌دهند اما توصیه من به تشکل‌ها این است که دولتی نشوند.

نیکبخش با تاکید بر اهمیت مطالعه و تحقیق تصریح کرد: جذابیت علوم انسانی و تحقیق این است که چالش پذیر و نقد برانگیز است و نقد باعث تغییر افکار و یا تولید فکر جدید می‌شود. این نشست‌ها موجب چکش کاری و نقد پژوهش‌ها می‌شود که بسیار راهگشاست و دیدگاه‌ها و افکار جدیدی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: تحقیق و پژوهش پایه و اساس رفع گیرها و مشکلات است بنا براین رسالت اول ما این است که زبان علم را به زبان مدیریت تبدیل کنیم یعنی زبان علم را به یک زبان ساده و کاربردی ترجمه کنیم.

در این جلسه مریم احمدی گیوی مجری طرح «بررسی قوانین و مقررات مؤثر بر حوزه سازمان‌های مردم نهاد جوانان» به ارائه این طرح پرداخت.
همچنین دکتر احمد مشکینی همکار اصلی این طرح به تاریخچه‌ای از تشکل‌ها در ایران اشاره کرد و در مورد تشکیل، نقش و اثرگذاری تشکل‌های جوانان در کنش‌های اجتماعی صحبت کرد و به ارائه راهکارهای پیشنهادی در این حوزه پرداخت.

روشن بودن سیاست و رویکرد دولت به حوزه تشکل‌های جوانان، ورود جدی وزارت ورزش و جوانان به موضوع قانون جامع تشکل‌ها که در مجلس در حال بررسی و تصویب است، تلاش وزارت ورزش و جوانان برای گنجاندن ماده مربوط به تشکل‌ها، در بخش جوانان برنامه هفتم توسعه کشور از جمله راهکارهایی بود که دکتر مشکینی برای اثرگذاری بیشتر حوزه تشکل‌های جوانان به آنها اشاره کرد.

در ادامه نیز حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905542

مهمترین اخبار ایران و جهان: