نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 16:11

مانور زلزله بهانه‌ای برای تمرین فرآیند مدیریت بحران است

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مانور «۸ آذر» بهانه‌ای برای تمرین فرآیند مدیریت بحران در مباحث آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در حاشیه اجرای بیست و چهارمین مرحله مانور زلزله و ایمنی در مدارس خوزستان بیان کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه و منزل از جمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تاکید کرد: در این راستا آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با خطرات زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله امری ضروری است.

وی افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله از اهم اهداف مانور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان برای مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، از جمله اموری است که می‌توان دانش آموزان را در محیط مدرسه و منزل برای مقابله در برابر زلزله آماده کرد.

وی گفت: شبیه سازی صحنه زلزله‌های گذشته و انجام تمرینات و مانورهای دوره‌ای و مداوم توسط آحاد مردم و به خصوص دانش آموزان و ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره‌گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار مؤثر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888442

مهمترین اخبار ایران و جهان: