نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 13:01

۸۸ هزار نفر در استان زنجان عضو تعاونی‌های روستایی هستند

مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: تعاون روستایی در این استان متشکل از ۱۶۸ تعاونی است که حدود ۸۸ هزار نفر از روستاییان در سطح ۸۲۸ روستا عضو این تعاونی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین نشست هم‌اندیشی و همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان با سازمان تعاون روستایی استان زنجان برگزار شد.

عبدالله، جعفری، مدیر تعاون روستایی استان زنجان در این نشست با بیان اینکه سازمان و شبکه تعاون روستایی یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های دولتی و مردمی در سطح کشور با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت است، اظهار داشت: شبکه تعاون روستایی از گسترده‌ترین و فراگیرترین تشکل‌ها در روستاها هستند که در زمینه های کشاورزی، تولیدی خدماتی، زیربنایی، بازرگانی و سایر حوزه‌های مورد نیاز خدمات مختلفی به روستاییان و کشاورزان ارائه می‌دهند.

مدیر تعاون روستایی استان زنجان تصریح کرد: تعاون روستایی استان زنجان متشکل از ۱۶۸ تعاونی است که حدود ۸۸ هزار نفر از روستاییان در سطح ۸۲۸ روستا عضو آنها هستند.

در ادامه این نشست علی شمس، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان با ۲ هزار دانشجو در ۲۶ گرایش کارشناسی ارشد در رشته‌های کشاورزی و ۸ گروه کارشناسی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

همچنین در این نشست پیرامون مسائل و چالش‌های حوزه تعاون روستایی همچون نحوه‌ فعال‌سازی موثر و پویایی تعاونی‌های کم‌فعال و راکد، جلب همکاری و مشارکت اعضا در شرکت‌ها، نحوه گرایش و توسعه کار گروهی و تعاونی در مردم، معرفی سبد نیاز نهاده‌های موثر و منطبق با اقلیم استان برای افزایش بهره‌وری و تولید محصول سالم در راستای تامین و توزیع توسط شبکه و نحوه افزایش بهره‌وری تولید با محوریت تعاونی‌های تولید و کشاورزی و... بحث و بررسی شد.
در پایان نشست به منظور پیگیری موارد مشترک حوزه کاری تفاهم‌نامه همکاری در موضوعات قابل بررسی و پژوهشی فی‌مابین طرفین منعقد شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517342

مهمترین اخبار ایران و جهان: