نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:12

رقابت ۱۲۷۰ قاری قرآن در مسابقات شهرستانی

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در مرحله شهرستانی با مشارکت یک‌هزار و ۲۷۰ داوطلب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در آئین آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در مسجد سلیمان شاه اردبیل اظهار کرد: چهل و ششمین دوره این مسابقات همزمان با سراسر کشور در مرحله شهرستانی برگزار و مرحله استانی نیز در رده‌های مختلف و رشته‌های تعریف شده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال در ۲ بخش آوایی و معارف مسابقات در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که مرحله بین‌المللی همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام در تهران و با حضور قاریان ممتاز کشورهای جهان اسلام برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امسال تاکید بر رشته مفاهیم موضوعی قرآن کریم است که در کنار حفظ، ترتیل و تحقیق قرآنی این بحث مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین مفاهیم موضوعی با هم رقابت کرده تا برترین‌ها در مرحله استانی حاضر شوند و بعد از آن نیز مرحله کشوری را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مشارکت جوانان و نوجوانان در این دوره از مسابقات بسیار ارزشمند بوده و نشان می‌دهد که قرآن به عنوان کلام الهی در هدایت و رهنمون جامعه مورد اقبال نسل‌های آینده شده است.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: هر قدر به قرآن و مفاهیم و مبانی آن تکیه کنیم به همان میزان سلامت جامعه، اخلاق‌مداری و معنویت‌گرایی رشد و توسعه خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: بر اساس همین رویکرد اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند تا در نشر و ترویج مفاهیم قرآنی و موضوعات اساسی این کلام الهی بیش از گذشته ورود پیدا کرده و زمینه آشنایی نسل آینده را با این پیام‌ها فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495186

مهمترین اخبار ایران و جهان: