نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 21:34

کاهش محسوس دمای هوا در انتظار اردبیل

بر اساس نقشه‌های هواشناسی از دوشنبه ۲۰ شهریور ماه با تشدید جریانات شمالی در استان اردبیل شاهد کاهش محسوس دمای هوا در این استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روزهای پایانی هفته ناپایدار است. از عصر امروز (یکشنبه ۱۹شهریور) با تقویت جریانات مرطوب خزری مجدداً بر میزان ابرناکی افزوده می‌شود و فردا (دوشنبه ۲۰شهریور) با تشدید جریانات شمالی شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود‌.

ضمناً از عصر امروز تا قبل از ظهر سه شنبه (۲۱شهریور) ناپایداری‌ها قابل ملاحظه بوده و بارش باران در اکثر مناطق استان (به‌ویژه در نواحی شمالی و نیز نوار شرقی استان) پیش بینی می‌شود.

احتمال رگبار باران و صدور هشدار زرد و نارنجی توسط هواشناسی

همچنین طی مدت مذکور، در برخی مناطق وزش باد خزری (تند تا نسبتاً شدید)، رگبار باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی  دور از انتظار نخواهد بود.

با توجه به رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان احتمال می‌رود؛ لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدارهای هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره ۴۳ و ۴۳ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

موقتاً از قبل از ظهر تا عصر سه شنبه از شدت ناپایداری‌ها و شارش رطوبت خزری کاسته شده و قدری بر دمای هوا افزوده می‌شود. اما از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه (۲۳شهریور) بر میزان رطوبت خزری افزوده می‌شود.

طی روزهای یاد شده کاهش نسبی دما، وزش باد خزری و بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار) اکثر مناطق استان را دوباره فرا خواهد گرفت و اوج ناپایدارهای موج دوم از سه شنبه شب تا صبح چهارشنبه (۲۲شهریور) به‌ویژه در نوار شمالی استان احتمال می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493642

مهمترین اخبار ایران و جهان: