نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 14:39

اجرای 27 پروژه طرح هادی روستایی در ماهنشان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته، 27 پروژه طرح هادی روستایی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران از اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان ماهنشان خبر داد و اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، 27 پروژه طرح هادی روستایی، اعم از جدول گذاری ، آسفالت و ... در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال اجرا شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: همچنین طرح هادی برای 10 روستای شهرستان با اعتبار بالغ بر 910 میلیون تومان تهیه و بازنگری شده است. 

وی با اشاره به اینکه، در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است 

خواجه‌ای تاکید کرد: با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی و ... چهره روستاها متحول شده و  سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ایجاد بستر لازم‌ برای فراهم‌ شدن‌ زمینه‌ صدور سند مالکیت‌ املاک‌ واقع‌ در ‌بافت‌ مسکونی‌ روستا را امری ضروری دانست و گفت: در یک سال گذشته 820 فقره سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است. 

وی از پرداخت 730 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی با اعتبار 146 میلیارد تومان و همچنین پرداخت 8میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض برای احداث 132 واحد مسکن محرومین در این شهرستان خبر داد و گفت:در یک سال گذشته برای 90 متقاضی با اعتبار 9 میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491342

مهمترین اخبار ایران و جهان: