نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 16:05

گازرسانی به ۱۵۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد/ پوشش گچساران سبز شد

یاسوج_ مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعله‌های گاز در دولت سیزدهم به ۱۵۲ روستای استان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ریحان بهادر ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: از شهریور ماه سال ۱۴٠٠ تاکنون، عملیات گاز رسانی به ۱۵۱ روستای استان با پوشش ۹ هزار و ۳۸۷ خانوار انجام شد.

بهادر تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به ۱۵۱ روستای استان ۲ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال است.

وی افزود: برای تحقق گازرسانی به این روستاها ۶۴۴ کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در قالب این طرح ها، ۵۲ روستای شهرستان بویراحمد، ۳۷ روستای کهگیلویه، ۴۲ روستای شهرستان بهمئی، ۱۴ روستای شهرستان دنا و ۶ روستای مارگون از نعمت گاز برخوردار شدند.

بهادر با بیان اینکه گازرسانی به پتروشیمی گچساران با برداشت روزانه ۲٠٠ هزار مترمکعب در ساعت با اعتبار ۳٠٠ میلیارد ریال محقق شد، اظهار کرد: بهره برداری از مرکز «دیسپاچینگ» از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

بهادر خاطرنشان کرد: پروژه‌های متعدد گازرسانی را در دست اجرا داریم که بیش از ۱٠٠ روستا را پوشش خواهد داد.

بهادر اجرای پروژه گازرسانی فاز ۵ روستاهای قلعه رئیسی و دیشموک، پروژه‌های گازرسانی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده به روش(pc)، گازرسانی به نقاط پراکنده گچساران و باشت و روستاهای زیلایی به روش (c) و چندین پروژه دیگر در بویراحمد و دنا را از هدفگذاری های انجام شده دانست که بخشی از آن در هفته دولت به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر اینکه شهرستان گچساران با تکمیل گازرسانی به شرایط پوشش سبز رسیده است، عنوان داشت: پوشش بهره مندی گازرسانی روستایی در بویراحمد ۹۶ درصد، کهگیلویه ۹۵ درصد، بهمئی ۸۱ درصد، لنده ۸۹ درصد، باشت ۹۷ درصد، دنا ۹۵ درصد، چرام ۸۴ درصد و مارگون ۷۳ درصد است.

بهادر با اشاره به اینکه پوشش گازرسانی روستایی کل استان ۸۹ درصد است. ابراز داشت: ۱۱ درصد خانوار روستایی استان واجد شرایط گازرسانی هستند.

بهادر از پوشش ۱٠٠ درصدی گازرسانی تمام ۲۱ شهر استان خبر داد و گفت: یکهزار و ۵۸ روستای استان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: ۲۲۷ هزار و ۵۸۴ خانوار با پوشش ۲۲۴ هزار مشترک خدمات شرکت گاز را دریافت می‌کنند.

بهادر با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های گازرسانی به ۲۱ روستا در هفته دولت، اظهار کرد: این پروژه‌ها یکهزار و ۲۰۰ خانوار را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: همچنین افتتاح و کلنگ زنی ۲٠ پروژه صنعتی با اعتبار ۷۷۵ میلیارد ریال در هفته دولت را داشتیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484986

مهمترین اخبار ایران و جهان: