نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:54

پهپاد اوکراینی در آسمان شبه‌جزیره کریمه منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور بامداد امروز «تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با پهپاد در خاک روسیه را دفع کرد. پدافند هوایی این پهپاد را بر فراز آسمان جمهوی کریمه منهدم کرد.»

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای اوکراینی در چند ماه گذشته پس از از دست دادن چندین مکان راهبردی و تعداد فزاینده تلفات، به حملات پهپادی در خاک روسیه روی آورده‌اند. کارشناسان نظامی تاکید می‌کنند که حملات پهپادهای اوکراینی به روسیه، به جز تقویت روحیه در میان اوکراینی‌ها، هیچ هدف نظامی معناداری را دنبال نمی‌کند.

در ادامه تداوم حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، ساعاتی پیش «سرگئی سوبیانین»، شهردار پایتخت روسیه اعلام کرد بامداد امروز سه‌شنبه نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور چند پهپاد مهاجم را در منطقه «مسکو» در نزدیکی شهر مسکو رهگیری و منهدم کردند. به گفته شهردار مسکو این حمله پهپادی هیچ خسارت و تلفات جانی در پی نداشت.» سوبیانین به تعداد این پهپادها اشاره‌ای نکرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای جنگی روسیه از تلاش مجدد نیروهای اوکراینی برای حمله دیگر جلوگیری کردند و چهار قایق تندرو ارتش ساخت آمریکا و خدمه آنها را در دریای سیاه در غرب شبه جزیره کریمه منهدم کردند.

به نوشته راشاتودی، هفته گذشته نیز نیروهای روسیه چندین تلاش نیروهای ارتش اوکراین برای نفوذ به مناطق آبی تحت کنترل نیروهای روسیه را خنثی کردند. اوایل صبح چهارشنبه گذشته ارتش روسیه از غرق شدن چهار قایق تندرو نظامی حامل ۵۰ نیروی ویژه اوکراینی در مکانی نامعلوم در دریای سیاه خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485986

مهمترین اخبار ایران و جهان: