نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 01:25

مکتب جهانی اربعین و محک شیعه

راهپیمایی اربعین به یک مکتب جهانی برای نه تنها شیعیان و حتی مسلمانان، بلکه برای آزادگان جهان تبدیل شده که با وجود سانسور گسترده آن از سوی صهیونیسم بین‌الملل و رسانه‌های شیطانی غرب، سال به سال بر تعداد شرکت‌کنندگان این کنگره بزرگ افزوده می‌شود.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: در روایات متقن، زیارت اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، از مهم‌ترین نشانه های شیعه واقعی عنوان شده است.

پدر بزرگوار امام غایب از نظر؛ حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز بزرگداشت این روز را «یکی از 5 علامت مؤمن» دانسته‌اند. نکته آنکه برای هیچ یک از بزرگان تاریخ ـ چه انبیا و چه اولیا و حتی پیامبر اعظم(ص)، ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا ـ آیین اربعین برگزار نمی‌شود و این امر ـ چهلم ـ تنها مخصوص حضرت سیدالشهداست.

زیارت اربعین علاوه بر تکریم و تعظیم و بزرگداشت حضرت، ماتم و عزای آن حضرت را بعد از عاشورا زنده نگاه می دارد. خواندن زیارت اربعین از آن رو موکد توصیه شده است که علاوه بر یاد حضرت، یادآور حماسه ای است که امام حسین و یاران باوفای شان مقابل تمام جهان کفر در سال 61 هجری آفریدند بنا بر این صیانت شیوه‌ای که امام و یاران مظلوم شان در دفاع از دین خدا و مبارزه با ستم و انحراف داشتند ـ با وجود 2 هزار برابر بودن تعداد افراد لشکر یزید ـ بر جلوه سیاسی آن نیز اصرار دارد.

1- بیست سال است راهپیمایی اربعین، به صورت یک مکتب جهانی برای نه تنها شیعیان و حتی مسلمانان، بلکه برای آزادگان جهان تبلوری عظیم یافته که با وجود سانسور گسترده آن از سوی صهیونیسم بین الملل و رسانه های شیطانی غرب، سال به سال بر تعداد شرکت کنندگان این کنگره بزرگ افزوده می شود و اربعین حسینی عامل هدایت بسیاری از گمراهان و ارتقای شیفتگان راه حق در راه کمال شده است.

اربعین امروز به نماد  مقاومت در راه انسانیت مبدل شده است و هیچ جاهلی را یارای مقابله با این راه مقدس و تاثیرات آن نیست. سال‌هاست در ایام اربعین با گسترش شایعات عجیب و اهانت آمیز، دشمنان سعی در استخفاف این راهپیمایی شیطان‌شکن دارند اما اقدامات آنها همواره به عکس نتیجه داده است!

2- اصولاً راهپیمایی در تمام کشورهای دنیا به صورت اعلام موافقت یا مخالفت با موضوعی انجام می‌شود و اقدامی سیاسی محسوب می‌شود که بیانگر نظرات افراد است؛ حال تصور کنید هر سال 30 میلیون نفر از هر دین و فرهنگ و آیینی در راهپیمایی‌ای 90 کیلومتری - که واقعا هم آسان نیست - زنده بودن حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران تاریخی و معاصرشان و مرگ و نابودی یزید و یزیدیان زمان را اعلام می‌کنند.

امسال در راهپیمایی‌ اربعین علاوه بر مردم و شخصیت‌های ایران و عراق، تعداد کثیری از جای‌جای جهان بویژه آمریکا و اروپا هم شرکت کرده‌اند که نشان دهنده آن است که دشمن بپذیرد یا نپذیرد، اربعین به یک رویداد مهم جهانی تبدیل شده است.

شرکت متدینان به سایر ادیان، به مستکبران دنیا اعلام می‌کند دیگر نمی‌توانند با تداوم ظلم، مردم دنیا را مجبور به تبعیت از خود کنند.

3- اربعین، از نگاهی دیگر نیز یک پدیده است: 30 میلیون نفر بدون کمترین اختلاف و ایجاد ناراحتی برای یکدیگر، مهربانانه کنار هم حرکت می‌کنند که این از وعده هایی است که در روایات درباره زمان ظهور بر آن تأکید شده است مبنی بر اینکه همه مردم بدون هیچ مشکل و دشمنی‌ای، در پی پیروزی بزرگ حضرت مهدی موعود(عج) بر ستمکاران دنیا، با مهر و خوشی و شادی زندگی می‌کنند.

کافی است تصور کنید ده‌ها هزار موکب از روستاها، شهرها و کشورهای مختلف و فرهنگ‌های گاه متضاد، اینجا کاملا هماهنگند و صرفا به خدمت به راهپیمایان و زائران عتبات عالیات می‌پردازند.

4- اهمیت دیگر رویداد 30 میلیونی اربعین این است که مردم انجام‌دهنده امورند و تمام کارها از سوی آنها انجام می‌شود و گرچه حمایت‌ها و خدماتی از سوی برخی دولت‌ها و دستگاه‌ها ارائه می‌شود اما همه کاره در اربعین مردمند که بدون کمترین توجهی به مادیات، صرفا امور معنوی برای‌شان مهم است؛ اینکه هر چه بیشتر به همنوعان خود فارق از دین و آیین‌شان خدمت کنند. این روزها در عراق هیچ مرزی وجود ندارد و همه افراد هموطنند و تنها رضایت خالق و اهل بیت(ع) را می‌جویند.

5- نکته پایانی آنکه این اجتماع عظیم در حالی که بسیار حزن‌انگیز است و به واسطه بزرگداشت فداکاری تاریخی حضرت سیدالشهدا(ع) و شهادت مظلومانه و غم‌انگیز آن حضرت و اسارت آل‌الله برگزار می‌شود، اما راهپیمایان و زائران دارای بهجت و قوای روحی غیر قابل باوری هستند و هم موکب داران و هم زوار با آنکه استراحت چندانی نمی‌کنند و دایم در حال حرکت و خدمتند؛ اما روانی آرام و جسمی خستگی ناپذیر دارند که نشان دهنده عمق نگاه پروردگار به کسانی است که برای حسین قدمی برمی‌دارند.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485642

مهمترین اخبار ایران و جهان: