نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:09

امواج خروشان اربعین دشمنان اسلام را شکست خواهد داد

قم- امام جمعه قم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی بیان داشت: امواج خروشان اربعین استمرار می یابد و دشمنان اسلام را شکست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: جلوگیری از ناامنی در جامعه مهم است که در روزهای اخیر جمعی از نیروهای انتظامی به شهادت رسیدند و در اغتشاشات سال گذشته نیز شماری از مردم جان خود را از دست دادند و انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی در برابر تعدی به حقوق اشخاص و جامعه و ناامنی قاطع باشند.

خطیب جمعه قم با اشاره به گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور گفت: این تاریخ نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و سرنوشت ساز بود.

وی افزود: طرح رژیم ستم شاهی این بود که با توطئه ای جوانان و ملت را از همراهی با انقلاب اسلامی بازدارند اما به فضل الهی با شجاعت ملت ایران آن نقشه سنگین، نقش بر آب شد و جوانان زیادی به شهادت رسیدند اما ۱۷ شهریور برگ زرینی برای تاریخ ملت ایران شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: ملت ایران در برابر هجوم رژیم طاغوت ایستاد و ۱۷ شهریور پیشران پیروزی انقلاب اسلامی و موجب شد چرخ‌های انقلاب با سرعت به پیش حرکت کند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین رویدادی با ویژگی‌های منحصر به فرد است که بیش از ۲۲ میلیون شرکت کننده عاشق و شیدا، همراه با سختی در آن حضور می‌یابند و ابعاد مختلف آن به صورت مردمی و امنیت آن نیز از مردم است و روابط انسانی در این رویداد به اوج می‌رسد و ده‌ها ملت عالم در آن حضور دارند و موجب می‌شود ارتباط بین ملت‌ها و دولت‌ها را تقویت یابد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: اربعین پدیده‌ای تاریخی و ماندگار است و امواج اربعین در عصر ما خروشان و حاوی پیام‌های گفتمان انقلاب اسلامی شد که این رویداد پیامش به علاقمندان به اسلام آن است که اگر کنار هم قرار گیریم امت تمدن ساز خواهیم شد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: اربعین حسینی پیامی به دشمنان اسلام نیز دارد که این امواج انسانی جهان اسلام است که استمرار خواهد یافت و دشمنان اسلام را به فضل الهی شکست خواهد داد.

امام جمعه قم گفت: از ملت و دولت عراق و اعتاب مقدسه، حشدالشعبی، موکب داران، از دولت‌های ایران و عراق و از نیروهای مسلح در راستای برگزاری این مراسم تقدیر داریم.

وی ابراز داشت: در آستانه سال جدید تحصیلی قرار داریم که نیاز ما آن است که نهادهای علمی ما در تمامی ابعاد باید پیشگام باشند.

آیت الله اعرافی گفت: متأسفانه نظام دوگانه‌ای در دنیا شاهد هستیم که از یک سو آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین به آنان سلاح می‌دهند و از دفاع ملت‌ها در برابر خود برآشفته می‌شود و آنان باید بدانند که اربعین‌ها دماغ آنان را به خاک خواهد مالید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489842

مهمترین اخبار ایران و جهان: