نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:33

اجرای ۳۰۰ کیلومتر آسفالت محورهای مواصلاتی در اردبیل

اردبیل- رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تا پایان امسال در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ۳۰۰ کیلومتر پروژه روکش آسفالت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر معظم‌نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از محور اردبیل – خلخال اظهار کرد: ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در پنج ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ۳۰۰ کیلومتر دیگر پروژه روکش آسفالت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که ارتقای ایمنی راه‌ها و سلامت کاربران جاده‌ای از اولویت‌های مهم راهداری است اجرای پروژه‌های روکش آسفالت و لکه‌گیری در تمام محورهای استان با قوت تمام توسط راهداران در حال انجام است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در همین مدت خط کشی یک هزار و۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل انجام شده و راهداران به طور مستمر از ۱۹۵ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل نگهداری می‌کنند.

معظم نژاد با اشاره به اینکه در این مدت راهداران در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند، افزود: بیش از ۷۱ هزار متر از شیب شیروانی در راه‌های اصلی و روستایی نیز اصلاح شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته رفع افتادگی ۶۰۰ کیلومتر از شانه راه را در راه‌های اصلی و روستایی استان اردبیل انجام دادیم، تصریح کرد: در این مدت راهداران ۵۱ مورد از راه‌های دسترسی غیرمجاز را انسداد کرده اند.

معظم نژاد از تسطیح یک هزار و۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل توسط راهداران خبر داد و گفت: در مدت یاد شده راهداران در نقاط پربرخورد ۳۵۰ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

وی بیان کرد: در راستای آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده ۸۵۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و یک زار عدد تابلوی انتظامی در راه‌های استان اردبیل تهیه و نصب شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در ۵ ماهه گذشته راهداران ۳۶۰ عدد سرعت‌کاه پلاستیکی، آسفالتی و مجازی را در راه‌های استان تهیه، نصب و رنگ آمیزی کرده اند.

معظم نژاد تهیه و نصب ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی، ارتقای هزار و۵۰۰ متر حفاظ انجام شده، تعمیر ۲ هزار شاخه از گاردریل‌های آسیب دیده، شستشوی بیش از ۴۷ هزار عدد علائم، تهیه و نصب ۳ عدد از چراغ‌های چشمک زن و پلیسی، ایجاد ۶ عدد روشنایی نقطه‌ای، رنگ آمیزی هزار و۵۰۰ عدد تابلو و علائم را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۴ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی در محورهای اصلی و روستایی ایمن سازی شده است، اظهار کرد: راهداران در پرتگاه‌ها، آبروها و رفوژ میانی یک هزار و۲۰۰ متر حفاظ نصب کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478686

مهمترین اخبار ایران و جهان: