نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 19:56

گرد و خاک، بردسکن را فرا گرفت

از ساعتی پیش، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، فضای شهرستان بردسکن را گرفته که نیاز است رانندگان رعایت لازم را حین تردد داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، از عصر امروز باد شدید همراه با گرد وخاک بردسکن را در نوردیده که رعایت لازم برای سالمندان وکودکان ونیز رانندگان در حین تردد مورد تاکید است.

محمد مهدوی نژاد، جانشین پلیس راه بردسکن در همینه زمینه به خبرنگار فارس در بردسکن گفت:  نیروهای پلیس راه در محورها مستقر هستند  وبرابر اعلام  آنان دردید افقی برای رانندگان مشکلی نیست ولی باید  ضمن سرعت مطمئنه از پارک در کنار جاده ها  جدا خود داری کنند.

جانشین فرماندهی پلیس راه بردسکن سبزوار افزود: در  محورهای کویری از جمله  محوربجستان بردسکن  باید بیشتر رانندگان رعایت داشته باشند.

وی ترافیک محور بردسکن سبزوار را  این روزها بخاطر سفرهای زیارتی وعتبات عالیات ونیز مسافرت های آخر تابستان  بیش از گذشته دانست که می طلبد رانندگان وبویژه خانواده ها ۱۰۰درصد  با رعایت  لازم در حین رانندگی وبدون عجله ونیز در زمان خستگی حتما  زمانی را برای استراحت  در نظر بگیرند دربرنامه خود داشته باشند.

جواد مصطفوی  رئیس اداره  هواشناسی بردسکن هم گفت: تحلیل نقشه‌ها و مدلهای سازمان هواشناسی؛ استان خراسان رضوی از روز چهارشنبه تحت تأثیر جریانات ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت  که پیش‌بینی می‌شود؛وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و درنواحی بادخیز استان و شهرستان بردسکن و با احتمال بروز خسارت باشد.

بر اساس مدل های هواشناسی وزش باد در نیمه شرقی و جنوبی استان شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی می‌گردد. وی تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش  باد، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی وخودداری از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی وخودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها  امری ضروری است.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477786

مهمترین اخبار ایران و جهان: