نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 20:16

عشایر عرب ضمن آماده‌باش عمومی، نیروهای قسد را اخراج کردند

عشایر عرب دیرالزور در شرق سوریه، علیه شبه نظامیان قسد آماده‌باش عمومی اعلام کردند و این شبه نظامیان وابسته به آمریکا را از برخی مناطق بیرون کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در ادامه درگیری میان عشایر عرب و شبه‌نظامیان قسد که به آمریکا وابسته هستند، عشایر عرب ضد قسد آماده‌باش عمومی اعلام کردند.

نواف البشیر، بزرگ قبیله «البکاره» در گفتگو با الوطن گفت: قیام عشایر تا تحقق اهداف ما در اخراج کُردهای بیگانه جبل قندیل و حامیان آن‌ها از اراضی سوریه ادامه خواهد داشت و در روزهای آتی حومه دیرالزور از وجود این افراد پاک خواهد شد.

البشیر ادامه داد: عشایر تاکنون کنترل مناطق گسترده‌ای از حومه غربی استان را در اختیار گرفته‌اند و پلیس قسد موسوم به «آسایش» را از این مناطق اخراج کرده‌اند.

بزرگ قبیله «البکاره» ادامه داد: عشایر توانسته‌اند بر ایست‌بازرسی‌های مناطق جدید عقیدات، جدید بکاره، سعدونه و الشطحه سیطره پیدا کنند و شهرهای الصور و معیزیله را نیز آزاد کرده‌اند. درگیری‌ها در برخی مناطق دیگر ادامه دارد و کنترل نسبتا کامل منطقه البکاره نیز به دست عشایر عرب افتاده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که تا ۷۲ ساعت آینده شبه‌نظامیان قسد به طور کامل از حومه دیرالزور غربی تا حسکه به عقب رانده شوند، زیرا عشایر، وجود افرادی از جبل قندیل و سیطره آنان بر نفت و گاز منطقه را نخواهند پذیرفت.

البشیر اخراج نیروهای قسد از دیرالزور را موضع یکپارچه عشایر عرب دیرالزور، رقه، حلب و حسکه عنوان و تاکید کرد: اقدامات عشایر عرب، یک اقدام صرفا ملی است. عشایر عرب حضور اشغالگران آمریکایی و دست‌نشانده‌های آنان را هرگز نخواهند پذیرفت.

وی ادامه داد: روزهای آینده به سود ملت سوریه خواهد بود. عشایر تا اخراج آخرین فرد جبل قندیل به اقدامات خود ادامه خواهند داد. تنها پرچمی که در آسمان به اهتزاز در خواهد آمد، پرچم سوریه است و بس.

گفتنی است درگیری میان عشایر عرب و شبه نظامیان قسد که به آمریکا وابسته هستند از روز دوشنبه و پس از آن به وقوع پیوست که شبه نظامیان قسد یکی از فرماندهان شورای نظامی دیرالزور، موسوم به احمد الخبیل را بازداشت کردند. این در حالی است که این فرمانده نظامی در اصل تحت پرچم قسد، در دیرالزور فعالیت می‌کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477742

مهمترین اخبار ایران و جهان: