نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:39

فرآیند ارتباط مردم با مسئولان در دولت سیزدهم تسهیل شده است

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، با بیان اینکه فرآیند ارتباط مردم با مسئولان توسط مرکز ارتباطات مردمی در دولت سیزدهم تسهیل شده است، راه ارتباط گیری مردم با مسئولان دولت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: نام مردم مقدس است و دولتی که این نام را با خود به همراه دارد باید اقدامات مناسبی در این راستا داشته باشد؛ صداقت در رفتار و شفاف بودن کارها از صفاتی است که دولت باید در رابطه با ارائه آمار و اطلاعات داشته باشد تا مردم بتوانند قضاوت درستی داشته باشند. دولت سیزدهم تلاش کرده تا عدالت رسیدگی به درخواست‌ها را برای همه مردم فراهم سازد. این یعنی هیچ‌کس در کشور نباید باشد که نتواند مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهاداتش را نتواند به دولت برساند. ما اکنون سامانه‌های مختلف مانند ۱۱۱ و ۶۱۳۳ را داریم که می‌توان برای ارتباط با دولت با آن‌ها تماس گرفت.

صالحی ادامه داد: روش‌های مکتوب برای ارتباط گرفتن مردم با دولت نیز وجود دارند؛ در سفرهای استانی بیش از ۱۰۰۰ نفر مراکزی را فراهم می‌کنند تا پیام مردم را دریافت کنند و در سامانه‌ها ثبت کنند. بسیاری از نامه‌ها در هر سفر استانی پاسخ داده می‌شوند. ما طی دو سال گذشته در سفرهای استانی خود بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ نامه از مردم دریافت کرده‌ایم و رویکرد دولت مردمی آن است که به تمامی نامه‌ها، درخواست‌ها، تماس‌ها و پیشنهادات مردم پاسخ داده شود. ما دور اول سفرهای استانی به ۹۸ درصد از پیام مردم پاسخ دادیم و این عدد در برخی از استان‌های دیگر به ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود: دولت مردمی همه افراد را یکسان می‌بیند و رویکرد دولت آن است که در هیچ‌جا از مباحث سفارشی استفاده نکند؛ نقشه راه دولت آن است که به تمامی درخواست‌ها بدون نگاه به سفارش‌ها و رانت‌ها پاسخ دهد چرا که مردم به دنبال عدالت هستند و ما می‌خواهیم این عدالت صورت گیرد.

او ادامه داد: از تلخی‌های کار ما آن است که برخی از مطالبات مردم مانند اشتغال و مسکن موضوعات زمانبری هستند که ما در لحظه نمی‌توانیم آن‌ها را فراهم کنیم. به طور کلی خدمت به مردم بسیار برای ما شیرین و دوست‌داشتنی است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره خواندن نامه‌های مردم توسط رئیس جمهور گفت: ما به صورت روزانه و هفتگی مطالبات مردم و اقداماتمان را به رئیس جمهور اطلاع‌رسانی می‌کنیم و آقای رئیسی نیز در بازه‌های زمانی مختلف به پیگیری موضوعات خاص را انجام می‌دهند. رئیس جمهور به صورت شخصی در مرکز ارتباطات مردمی حاضر شدند و تلفن‌های مردمی را گوش دادند. ما حضور اعضای کابینه در مرکز ارتباطات مردمی را داریم که از سال گذشته صورت گرفته است و ما روز گذشته در خدمت وزیر امور خارجه بودیم. ما توانسته‌ایم ۲۶ عضو کابینه را در ۴۷ برنامه داشته باشیم که با مردم ارتباط داشته باشند.

صالحی ادامه داد: یک بانو در استان چهارمحال بختیاری نامه‌ای به شخص رئیس جمهور داد که آقای رئیسی در همانجا نامه را می‌خوانند. درخواست این بانو پیگیری ساخت خانه‌شان بود. به دنبال این مسئله ما در آن منطقه بیش از ۳۰۰ خانه را شناسایی کردیم و مشکلاتشان را برطرف کردیم. ما از سال گذشته طرحی داریم که تمامی وزارت‌خانه‌های کشور در نماز جمعه سراسر کشور میز ارتباطی برقرار می‌کنند تا با مردم ارتباط برقرار کنند. ما در طول هفته گذشته بیش از ۳۰ مسئول و وزیر در مساجد حضور داشته‌اند. رویکرد ما آن است که مسیری را پیش ببریم کنیم که دیگر نامه‌ای وجود نداشته باشد؛ اکنون مردم با ارتباط گیری با دستگاه‌های مختلف می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت غیرمکتوب اعلام کنند. ما توانسته‌ایم بیش از ۳۴۸ هزار موضوع را در ملاقات چهره به چهره مردم با مسئولین در دست بررسی قرار دهیم.

سلام تهران برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی میلاد حق‌پرست است که هر روز صبح ساعت ۷:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاهده ویدئوهای برگزیده برنامه و استفاده از تصاویر استیج و پشت صحنه به شبکه‌های اجتماعی به آدرس @salamtehrantv5 مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475386

مهمترین اخبار ایران و جهان: