نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 14:26

طرح ساماندهی رودخانه محله سنگی رودان به کجا رسید!

رییس اداره منابع آب شهرستان رودان در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح ساماندهی رودخانه محله سنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، یکی از شب های  دی ماه سال ۱۴۰۰ صدای خروش رودخانه پشت محله سنگی رودان مردم این منطقه را هراسان از خانه های خود به بیرون کشید.

آنها زیر بارش باران شدید به زیر آب رفتن  خانه های بسیاری از هم محله ای های خود را به چشم دیدند و در این واقعه سخت و تلخ تقریبا نیمی از این محله پر جمعیت و سه هزار نفری خانه و کاشانه شان آسیب دید.

البته به گفته خود اهالی آنها  به مسوولان وقت شهرستان هشدار لازم را بابت  اینکه سیل در کمین محله شان است را داده بودند و کم توجهی به موضوع را عامل اصلی فاجعه می‌دانستند.

پس از آن با سفر مهدی دوستی استاندار هرمزگان به رودان آغاز پروژه ساماندهی رودخانه این محله در بهمن ماه سریعا آغاز شد و هم اکنون پس از گذشت قریب به یک سال و نیم  با پیشرفت خوب این پروژه خیال مردم آسوده شده است.

نبی اله شریفی رئیس اداره منابع آب شهرستان رودان صبح امروز در پاسخ به پیگیری  خبرنگار فارس در خصوص اجرای پروژه ساماندهی رودخانه محله سنگی رودان گفت: این طرح هم اکنون در مراحل پایانی است و فقط مرحله اجرای لاشه سنگی آن باقی مانده است و پیش بینی می شود ۹ ماه آینده به اتمام برسد.

وی افزود: طول این طرح ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر می باشد و شامل ۱۵ لایه مخلوط شنی ۳۰ سانتی متری با ارتفاع سه متر  با جنس دیک خاکی با پاشنه سنگی و پوشش سنگی است.

شریفی تصریح کرد: برای تکمیل این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و عملا تا همین مرحله از کار هم هیچ تهدیدی در هنگام بارندگی و خروش رودخانه های فصلی محله سنگی رودان را تهدید نخواهد کرد.

وی در ادامه در پاسخ به میزان نصب تعداد کنتور های حجیم و هوشمند در شهرستان گفت: تاکنون ۱۵۰۰ کنتور حجمی  و تعداد  ۶۸ کنتور هوشمند در این شهرستان نصب شده است که تقریبا موجب صرفه جویی ۸۰ درصدی از اضافه برداشت آب در چاههای کشاورزی شده است.

شریفی در پایان از جا به جایی ساختمان اداری، اداره منابع آب شهرستان رودان هم خبر داد و گفت: هم اکنون اداره منابع رودان در خیابان  در مقابل اداره امور مالیاتی رودان مستقر است پاسخگو شهروندان و اربابان رجوع خواهیم بود.

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500142

مهمترین اخبار ایران و جهان: