نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 15:17

امضای قراردادهای 40 میلیارد دلاری در اجلاس اقتصادی شرق روسیه

اجلاس مجمع اقتصادی شرق روسیه با امضای قراردادها و معاملاتی به ارزش 40 میلیارد دلار همراه بود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، هشتمین مجمع اقتصادی شرق که در روزهای اخیر در شهر ولادی وستوک روسیه برگزار شد، به قراردادهایی به ارزش ۳۸۱۸ تریلیون روبل (نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار) منجر شد.

همزمان با ظهور و گسترش تجمع‌های اقتصادهای بزرگ در قاره آسیا همایش اقتصادی شرق از روز دهم تا سیزدهم سپتامبر(۱۹ تا ۲۲ شهریور) در شهر ولادی وستوک در شرق روسیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در خاور دور این کشور برگزار شد.

یوری تروتنف، معاون نخست وزیر روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز جمعه برگزار شد، اعلام کرد بیش از هفت هزار نفر و نمایندگان ۶۲ کشور جهان در این مجمع شرکت کردند و ۳۷۳ قرارداد به ارزش ۳.۸۱۸ تریلیون روبل امضا شد.

وی افزود: در این مجمع علاوه بر کشورهای دوست، نمایندگانی از کشورهای غیردوست مانند آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه نیز حضور داشتند.

مجمع اقتصاد شرق از ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ در ولادی وستوک، در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) برگزار شد.

مجمع اقتصادی شرق با شعار «در مسیر همکاری، صلح و شکوفایی» با حضور هیات‌های ده‌ها کشور از جمله اقتصاد‌های بزرگی همچون چین، هند و برزیل برگزار شد.

ولادیمیر پوتین طی نطقی در این مجمع تاکید کرد: اقتصاد جهانی همچنان در حال تغییر است و کشور‌های جهان باید سلطه دلار و ابزار‌هایی همچون سوئیفت را از میان بردارند تا یکجانبه‌گرایی و زورگویی برخی قدرت‌ها بی‌اثر شود.
این رویداد بستری برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه خاور دور روسیه و بستری برای شرکت‌کنندگان برای بحث در مورد چالش‌های پیش روی اقتصاد روسیه و در کل جهان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500186

مهمترین اخبار ایران و جهان: