نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 14:15

قیمت جدید گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون باید هرکیلوگرم گوشت گوسفندی 460 هزار تومان و گوشت گوساله 480 هزار تومان در بازار استان عرضه شود، گفت: با واحدهایی که بیشتر از این قیمت گوشت را عرضه کنند برخورد جدی و قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تثبیت و تعدیل نرخ قیمت گوشت با توافقی که در ستاد تنظیم بازار استان صورت گرفت مقرر شد نرخ‌نامه‌ای که مورد توافق است توسط اتحادیه اعمال شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از پنج‌شنبه هفته گذشته این نرخ‌نامه به تمامی واحدهای قصابی و صنفی اعلام شده است.

وی افزود: به منظور تغییر الگوی مصرف و با توجه به اینکه بز و میش به صورت دام زنده از استان خارج می‌شود،  مقرر شده است واحدهایی در سطح شهر شهرکرد و بروجن تنها برای فروش گوشت بز و میش افتتاح شود.

وی افزود: گوشت بز با قیمت هر کیلوگرم ۳۶۰ هزار تومان و گوشت میش با قیمت ۳۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

برزگر اضافه کرد: همچنین با صنف قصابان توافق شده است که چندین واحد در سطح شهر گوشت بز و میش را عرضه کنند.

مصرف روزانه ۳۲ تا ۳۳ تن گوشت در استان

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در عرضه گوشت در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، گفت: کل مصرف استان روزانه بین ۳۲ تا ۳۳ تن است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۴۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله ۴۸۰ هزار تومان در بازار استان عرضه شود، ادامه داد: با واحدهایی که بیشتر از این قیمت گوشت را به مردم می‌فروشند برخورد جدی و قانونی می‌شود.

مردم تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند

وی افزود: مردم هر گونه گران‌فروشی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و ۲۲ اکیپ بازرسی در سطح استان بر قیمت‌ها نظارت دارند.

برزگر اضافه کرد: در راستای تعدیل قیمت گوشت قرمز طی ۶ ماهه دوم سال سه راهبرد اساسی به منظور توسعه زیرساخت‌های دامی استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد چهار مجتمع دامپروری پنج هزار رأسی پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون در مرحله اخذ مجوز قرار دارد، همچنین پنج مجتمع دامپروری آماده کلنگ‌زنی است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه گوشت منجمد در استان آغاز شده است و بخش زیادی از نیاز مصرف‌کنندگان عمده از این طریق تامین می‌شود.

وی افزود: ساماندهی کاروان‌سراها، ایجاد میدان عرضه دام و افزایش نظارت‌ها از تولید تا توزیع گوشت قرمز از دیگر راهبردهای کنترل قیمت گوشت است که در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484886

مهمترین اخبار ایران و جهان: