نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 00:02

پای فناوری به اربعین کشیده شد

مسؤول موکب خدمات دیجیتالی و موبایلی اربعینی‌های مازندران گفت: این موکب در اربعین امسال با حدود ٢١ نفر با فعالیت بیش از ۲۰ ساعت در روز خدمات مجازی به زائران ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پای فناوری به اربعین کشیده شد و موکب‌های مازندران با ارائه خدمات دیجیتالی و موبایلی وارد کار شدند.

در این زمینه حسین حسین‌زاده مسؤول موکب خدمات دیجیتالی و موبایلی می‌گوید: از سال ۹۳ تجربه حضور مشایه را داشتیم و پیاده‌روی اربعین را تجربه کردیم؛ سال اولی که به ما گفتند موکب خدمات دیجیتال راه‌اندازی کنید خنده‌مان گرفت و گفتیم مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد.

اولین نیاز در یک کشور غریب، بحث ارتباط است؛ به این معنا که در کشور دیگر با خانواده تماس گرفته و ارتباطی‌ برقرار شود به بسیاری از نیازمندی‌ها و نگرانی‌ها پاسخ داده می‌شود

مسؤول موکب خدمات دیجیتالی و موبایلی اربعینی‌های مازندران بیان می‌کند: این موکب در اربعین امسال با حدود ٢١ نفر با فعالیت بیش از ۲۰ ساعت در روز و تقریبا به‌صورت شبانه‌روزی خدمات واقعیت مجازی، تولید محتوا، آموزش، خدمات نرم‌افزار موبایل، تماس صوتی صلواتی، خدمات اینترنت اضطراری و.... را تا یک روز به اربعین به زائران ارائه می‌دهد.

از بس حجم خدمت در این عرصه بالا هست و جای کار دارد که بعضی وقت‌ها شرمنده زائران می‌شویم؛ سال‌های قبل هم در حوزه تعمیرات گوشی و هدیه برخی از لوازمات جانبی گوشی به زوار خدمت می‌کردیم.

حسین‌زاده یادآور می‌شود: امسال بخاطر افزایش قیمت‌ها نتوانستیم وسایل جانبی رایگان ارائه دهیم ولی از اتفاقات خوبی که در این موکب افتاد جمع شدن کنشگران مجازی استان مازندران است.

موضوع مهم اینکه اگر اربعین وجود دارد بخاطر راویان اربعین، راویان عاشورا و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است؛ به این معنا که اگر اربعین قرار هست منشا ظهور امام زمان باشد و جهان را مطلع کند از جریان حسینی و امام زمانی نیاز به حمایت کردن این نوع مواکب است؛ روایت سواد می‌خواهد، روایت خبر نیست.

به گفته وی، مردم ایران باید ابتدا تعامل با خودشان و بعد با ملت عراق را یاد بگیرند و مردم ما باید قدر این امنیت را بدانند خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر کفر نعمت کنید عذاب بزرگ الهی بر شما نازل خواهد شد.

همین زیارت به کربلا را هفتاد سال پیش خیلی راحت انجام می‌دادند اما دوره صدام ممنوع شد، بزرگان ما تعریف می‌کردند خیلی از پیرغلامان حسینی با یه عمر حسرت زیارت اباعبداالله از دنیا رفتند.

مسؤول موکب خدمات دیجیتالی و موبایلی اربعینی‌های مازندران می‌گوید: مسیر نجف تا کربلا ۵ تا مسیر است همین مشایه و یک مسیر را دولت‌های بزرگ جمع شوند و بگویند می‌خواهیم با زائران امام حسین(ع) خدمات دهیم و آقایان عراقی به منزل‌تان بروید، اصلا امکان‌پذیر نیست و این هم از کرامات امام حسین(ع) است.

امام می‌گفت ایمان به خدا و وحدت کلمه امام حسین بوده، در دنیا هیچ خدماتی رایگان نیست اما عشق امام حسین(ع) محاسبات را برهم زد؛ درحالی‌که دشمنان بدنبال بر هم زدن وحدت بین دو کشور ایران و عراق هر دفعه با یک سناریوی جدید و دروغ هستند.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483886

مهمترین اخبار ایران و جهان: