نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:35

برپایی ۱۴ موکب ارتش در مرزهای غربی طی اربعین حسینی

کرمانشاه- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا از استقرار بالگردهای هوانیروز کرمانشاه در مرز خسروی برای انجام پروازهای اورژانسی و ماموریت‌های امنیتی خبر داد.

امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارتش موکب‌هایی در مرز خسروی و مهران برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائرین حسینی برپا کرده است، اظهار کرد: قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در سه نقطه مرزی خسروی، باشماق و مهران با راه اندازی موکب به زائرین اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: این قرارگاه برای ارائه خدمت به زائرین اربعین ۱۴ موکب از ورودی استان کرمانشاه از شهرستان کنگاور تا مسیر مرز خسروی در نقاط مختلف و نیز در مرز مهران و باشماق راه اندازی کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا از ایجاد یک بیمارستان صحرایی در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: این بیمارستان مجهز به آزمایشگاه و اتاق عمل است و به زوار اربعین حسینی (ع) خدمات رسانی خواهد کرد.

طاهری همچنین از راه اندازی یک آشپزخانه در مرز خسروی با ظرفیت پخت و ارائه روزانه بیش از پنج هزار پرس غذا به زوار و ایجاد یک پارکینگ با ظرفیت ۶ هزار دستگاه خودرو خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را افتخاری برای خود می‌دانیم، بیان کرد: بالگردهای هوانیروز کرمانشاه در مرز خسروی برای انجام پروازهای اورژانسی و مأموریت‌های امنیتی مستقر شده است.

گفتنی است، پایانه مرزی خسروی به عنوان نزدیک‌ترین پایانه مرزی به عتبات عالیات طی ایام اربعین سال جاری به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464086

مهمترین اخبار ایران و جهان: