نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:27

بهره برداری از ۱۷ طرح گردشگری در فارس

شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از بهره برداری ۱۷ طرح گردشگری در فارس هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موید محسن نژاد با اشاره به بهره برداری ۱۷ طرح گردشگری استان فارس همزمان با هفته دولت، بیان کرد: این طرح‌ها شامل یک هتل در شیراز، سه اقامتگاه بوم گردی در استهبان، شیراز و کازرون، دو اقامتگاه سنتی و یک هتل بوتیک در شیراز، یک واحد پذیرایی بین‌راهی در خومه زار ممسنی، یک اردوگاه و محوطه گردشگری در فیروزآباد و هشت دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در شیراز است.

او با بیان اینکه این طرح‌ها با اختصاص اعتباری حدود ۶۹۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به‌ضرورت حمایت از صنایع‌دستی، شاغلان و دست‌اندرکاران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، بازارچه دائمی صنایع‌دستی پاسارگاد نیز با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

محسن نژاد با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد اشتغال ۱۲۰ نفر به طور مستقیم خواهیم بود، گفت: با راه‌اندازی این طرح‌ها تعداد زیادی نیز به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از صنایع اشتغال‌زا به شمارمی آید که در این صنعت نسبت به سایر صنایع اشتغال با سرمایه‌گذاری کمتری صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464942

مهمترین اخبار ایران و جهان: