نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:55

35 پروژه میراث‌ فرهنگی سمنان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان از افتتاح و کلنگ زنی 35 پروژه در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت از افتتاح و کلنگ‌زنی 35 پروژه در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این هفته دولت خبر داد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های هفته دولت در استان سمنان شامل 13 پروژه گردشگری، چهار پروژه میراث‌ فرهنگی و 18 پروژه صنایع‌دستی می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در شهرستان‌های شاهرود، مهدی‌شهر، سرخه، سمنان، میامی، دامغان و گرمسار انجام می‌شود.

کرم‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر این پروژه‌ها مربوط به افتتاح کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، مجتمع‌های گردشگری، پروژه‌های مرمتی و کلنگ‌زنی است، گفت: با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها برای بیش از 180 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشتغال‌زایی می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465086

مهمترین اخبار ایران و جهان: