نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 10:16

شمار حادثه‌دیدگان انفجار در ایوانکی به ۲ کشته و 3 مصدوم رسید

شمار حادثه‌دیدگان انفجار صبح امروز در یک کارخانه مواد شیمیایی در شهرک صنعتی ایوانکی به ۲ کشته و 3 مصدوم رسید و عملیات آواربرداری برای دسترسی به اجساد همچنان ادامه دارد.

رضا خانی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار، ضمن ابراز تأسف از وقوع انفجار در کارخانه مواد شیمیایی در شهرک صنعتی ایوانکی اظهار کرد: متأسفانه ساعت ۴: ۵۰ صبح امروز (یکشنبه)، یک واحد شیمیایی واقع در شهرک صنعتی ایوانکی شهرستان گرمسار دچار حادثه انفجار شد.

وی افزود: در این حادثه، ۲ نفر سرشیفت و کارگر خط تولید دردم جان باختند، یک نفر مصدوم به بیمارستان منتقل شد و ۲ نفر مصدوم دیگر به‌صورت سرپایی درمان شدند.

فرماندار شهرستان گرمسار ادامه داد: از دقایق اولیه وقوع حادثه، عوامل امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان در قالب تیم‌های مدیریت بحران در صحنه حاضر و پس از حدود یک ساعت تلاش، موفق به مهار آتش حاصل از اشتعال مواد شیمیایی شدند.

خانی ضمن تقدیر از نیروهای امدادی گفت: کار امدادرسانی و آواربرداری برای دسترسی به اجساد همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار ضمن درخواست از واحدهای صنعتی در اجرای دستورالعمل‌های ایمنی افزود: برآورد اولیه خسارات مالی، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که به‌منظور جبران این خسارات اقدامات حمایتی صورت خواهد پذیرفت.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636986

مهمترین اخبار ایران و جهان: