نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 04:19

بی تفاوتی مردم در مورد مسائل سیاسی اجتماعی، رفتار مردم کوفه است

امام جمعه فردیس گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی موجب ترس و عقب‌نشینی دشمن است. هرچقدر مردم در میدان باشند، دشمنان می‌ترسند و عقب می‌کشند. بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه، رفتار مردم کوفه با امام حسین ( ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز بصیرت، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه مصباح یزدی همزمان با نماز مغرب و عشاء شامگاه شنبه در مسجد سیدالشهدا(ع) شهرستان فردیس برگزار شد، با اشاره به نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی قبل از ۹ دی آنقدر خود را  قوی دانستند که حتی به پرچم حسین‌بن‌علی (ع) هتک حرمت کردند. اما بصیرت و ولایت‌مداری مردم نقشه‌های آنان را نقش برآب کرد.

وی یادآور شد: هتک حرمت به پرچم اباعبدالله(ع) توسط ضدانقلاب نشان داد اگر به دشمن فرصت دهیم به هیچ چیزی رحم نمی‌کند. در روز نهم دی ماه ۸۸ با آتش زدن پرچم حسین (ع)  توسط دشمنان اسلام و انقلاب، مردم بیدارتر شدند.  

امام جمعه فردیس حضور مردم  در عرصه‌های مختلف سیاسی اجتماعی را موجب ترس و عقب‌نشینی دشمن دانست و افزود: هرچقدر مردم در میدان باشند، دشمنان عقب می‌کشند. بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه، رفتار مردم کوفه است.   

وی‌ بر لزوم حضور مردم و مسؤولان در اجتماعات ملی و مذهبی تاکید کرد و گفت: عرصه‌های حضور مردم در جامعه، متفاوت است. اجتماعات ملی و مذهبی یکی از عرصه‌های حضور است. مسؤولان ادارات بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند چرا در مراسمات باید جایشان خالی باشد؟ اصناف و کسبه هم باید در این اجتماعات حضور پیدا کنند. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات، بیان کرد: دشمن با تبلیغات منفی در مورد انتخابات در فضای مجازی‌،  می‌خواهد مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ شود. سستی و کوتاهی مردم برای مشارکت در انتخابات، دشمن را بیشتر وسوسه می‌کند. 

وی در ادامه به وجود فصل مشترک بین علامه مصباح یزدی و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی  اشاره کرد و افزود: زندگی هر دو اباالفضلی بود، سردار سلیمانی و علامه مصباح بودند دشمن می ترسید و  احساس ناامنی می کرد. حالا اگر ما وسط میدان نیاییم و از انقلاب ارزش‌ها دفاع نکنیم، دشمن احساس قدرت می کند. اما ما اثبات خواهیم کرد پای انقلاب و رهبری ایستاده ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621342

مهمترین اخبار ایران و جهان: