نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:53

۲۱ درصد از خانوار خراسان‌شمالی تحت پوشش کمیته‌امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۵۸۱ خانوار شامل ۲۱ درصد خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: سامانه امداد هوشمند طی سال‌های گذشته راه اندازی و تمام اطلاعات مددجویان در آن ثبت شده و از این طریق اموراتشان پیگیری می‌شود.

وی گفت: طی سال جاری ۸۱ هزار و ۴۵۲ درخواست در سامانه ثبت شده که ۳۰ درصد درخواست‌ها توسط مددجو و ۵۷ درصد درخواست ها توسط مددکار و ۱۲ درصد توسط مراکز نیکوکاری در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی افزود: طی ماه جاری اردوی الکفیل با ۴ هزار و ۳۰۰ مورد خدمت در مرکز خراسان شمالی برگزار شد که در حوزه چشم پزشکی یک هزار ۲۵۰ نفر ویزیت و یک هزار نفر عینک رایگان دریافت کردند و ۳۶ مورد نیاز به جراحی چشم داشتند که در دست پیگیری و اقدام است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۵۸۱ خانوار شامل ۱۰۴ هزار و ۸۶ نفر که ۲۱ درصد خانوار استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

الهی راد تصریح کرد: ۳۳ درصد مردان و ۶۷ درصد زنان، ۲۶ هزار و ۹۸۸ نفر زن سرپرست خانوار، ۱۵ هزار و ۵۷۷ دانش آموز ، ۳۰ درصد شهری و ۷۰ درصد روستایی و ۹۵ درصد معیشت بگیر و پنج درصد سایر خدمات آمار و اعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در خراسان‌شمالی هستند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642142

مهمترین اخبار ایران و جهان: