نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 11:23

آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است

استاندار کردستان گفت: آموزش و پرورش به دلیل ظرفیت و جامعه هدف بالا، پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات پیش‌رو است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: در انتخابات پیش‌رو انتظارات مهمی از آموزش و پرورش داریم چراکه به واسطه جامعه هدف بودن آن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

استاندار کردستان با عنوان اینکه آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلی مشارکت در انتخابات است، افزود: هیچ و نهاد و ارگانی به اندازه آموزش و پرورش ظرفیت مردمی ندارد و توجه ویژه در این امر را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بدترین نوع بی‌مسئولیتی، عدم تعهد و احساس تکلیف در زمینه انتخابات است، گفت: همه ما تکلیف داریم و باید تمام تلاش خود را برای خلق یک حضور حماسی به کار گیریم.

زارعی‌کوشا بر رعایت اصل بی‌طرفی آموزش و پرورش در انتخابات تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به دلیل جامعه هدف همواره مورد توجه کاندیداها است و تاثیرگذار نیز هست، بنابراین شخصا رفتار و عملکرد مدیران به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را رصد می‌کنم و تعارفی نداریم چون به حیثیت و آبروی نظام لطمه می‌زند.

استاندار کردستان با بیان اینکه سلامت و مشارکت واقعی در انتخابات به عملکرد مسوولان برمی‌گردد، گفت: عملکرد نامناسب مدیران موجب ناامیدی و نرخ پایین مشارکت می‌شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر بحث مولدسازی نیز تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه شهرستان‌ها ظرفیت خود در زمینه مولدسازی را احصا و معرفی کنند، گفت:  آماده پیگیری مسائل مختلف مولدسازی در استان هستیم و هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه نداریم.

زارعی‌کوشا به وضعیت سرانه آموزشی و تعداد بالای مدارس تخریبی در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی در این شهرستان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری پایین‌تر است، مشکلات این شهرستان با کمیته برنامه‌ریزی به جایی نمی‌رسد و حتما باید به سمت مولدسازی رویم.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزش به ویژه آموزش و پرورش مسئولیت حساسی دارد و با کار هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست، افزود: آنچه برای آینده ساخته شود نیروی انسانی است و باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: جلسات شورای آموزش و پرورش براساس آنچه قانون معین کرده تشکیل شود و دستور جلسات نیز باید مهم و اثرگذار باشد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643286

مهمترین اخبار ایران و جهان: