نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 15:39

اعتکاف از راه‌های دل بریدن از دنیاست

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اعتکاف یکی از راه‌های دل بریدن از وابستگی دنیوی است و این موضوع برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، اظهار داشت: پیامبر ما یکی از معتکفین بزرگ است و این اعتکاف به حدی اهمیت دارد که خداوند به پیامبر خود دستور می‌دهد که مساجد را برای معتکفین آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه اعتکاف یکی از راه‌های دل‌بریدن از وابستگی دنیوی است و این موضوع برای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، اظهار داشت: پیامبر ما یکی از معتکفین بزرگ است و این اعتکاف به حدی اهمیت دارد که خداوند به پیامبر خود دستور می‌دهد که مساجد را برای معتکفین آماده کنند.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین عبادت در اعتکاف روزه‌گرفتن و ذکر گفتن است, بیان کرد: همه خوبی‌های عبادت در اعتکاف جمع است.

وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته ابهر، با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تصریح کرد: رعایت نظم و یکی از مصادیق تقوا است تا جایی که این موضوع  از آخرین وصیت‌های حضرت علی(ع) نیز به شمار می‌رود.

مرادپور با اشاره به اینکه یکی از توفیقات ائمه جمعه سراسر کشور در هفته گذشته دیدار با مقام معظم رهبری بود که یک دیدار بسیار شیرین و دلچسب است، عنوان کرد: در این دیدار حضرت آقا نکات بسیار مهم و کلیدی را بیان فرمودند که در حوزه‌های مختلف بسیار ارزنده است.

وی با اشاره به اینکه نکته مهمی که حضرت آقا در این دیدار اشاره کردند مردم بودند ادامه داد: یک بخشی از این سخنان به ما بر می‌گردد که بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری تنظیم روابط بکنیم و افق دید جدید داشته باشیم.

 خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه چیزی را که ما فاجعه می‌بینیم در نقطه مقابل ایشان یک خطا می‌بینند، گفت: به قول یک حرف معروف نباید خار را در چشم دیگران ببینیم اما تیر را در چشم خودمان نبینیم لذا اگر ما خود را اصلاح کنیم بسیاری از اطرافیان ما نیز اصلاح می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه یکی از شخصیت‌هایی که جذابیت بسیار زیادی برای جوانان و مردم دارد و بسیاری مرید ایشان هستند سردار دل‌ها، حاج قاسم سردار سلیمانی است، عنوان کرد: دلیل این امر نیز این است که می‌بینند انسانی با این عظمت حتی یک میز ندارد که پشت آن بنشیند و همواره در تلاش برای جهاد در راه خداست و در واقع سبک‌بال است.

مرادپور با بیان اینکه مردم با دین، اخلاق و زهد مشکل ندارند، افزود: بسیاری از مردم هر چند که حضرت آقا را ندیده‌اند اما شیفته شخصیت ایشان هستند دلیل این امر نیز این است که ایشان انسانی پاک و کامل هستند.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه اهمیت‌دادن به مردم یکی از محوری‌ترین موضوعات دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور بود، تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشورمان به‌اندازه دوران انقلاب و امامین انقلاب به مردم توجه نشده که این توجه نیز تنها زبانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضرت آقا شرکت در انتخابات را علاوه بر تکلیف شرعی حق مردم نیز می‌دانند، اذعان کرد: این امر نیز ناشی از این است که ایشان به مردم اعتماد دارند زیرا حاکمی که به مردم اعتماد ندارد آنها را به حضور در پای صندوق رای دعوت نمی‌کنند.

مرادپور با بیان اینکه حضرت آقا نه قشر و نه طبقه خاص بلکه تمام مردم را تکریم می‌کنند، گفت: ایشان تاکید دارند مردم ما مردمی وفادار هستند که پای اسلام و انقلاب ماندند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه کدام رهبر یا رئیس‌جمهور غربی را شاهد هستیم که در مورد مردم این‌گونه سخن گفته و آنان را تکریم کند، ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که ایشان به پلیس گفتند بر علیه آنها اسلحه برندارید و آرام با آنها برخورد کنید و در نهایت شامل عفو بسیاری بودیم.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642742

مهمترین اخبار ایران و جهان: