نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 20:08

پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح

پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح با هدف هدایت آب‌های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ و جلوگیری از مخاطرات سیلاب‌ها ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علیرضا اسکندری، مدیر پروژه جمع آوری آب های سطحی بزرگراه فتح در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه گفت: سال ۹۷ پروژه آغاز شده و تاکنون ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به طوری که تنها ۳۷ متر آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مسیر دو قرارداد بسته شده است، گفت: قرارداد اول برای ۴۴۸۴ متر از پروژه بود و هزینه آن ۷۷ میلیارد تومان به قیمت روز (سال ۹۵) برآورد شد. قرارداد دوم مربوط به ۷۰۰ متر جدید بود و ۹۰ میلیارد تومان هزینه آن شده است.

اسکندری با بیان اینکه قطر تی‌بی‌ام حفاری این مسیر ۳ متر و ۷۰ است، خاطرنشان کرد: هدف از انجام پروژه هدایت آب های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ و جلوگیری از مخاطرات سیلاب هاست. با این اقدام دبی عبور آب آن ۴۰ متر مکعب بر ثانیه می‌شود.

مدیر پروژه جمع آوری آب های سطحی بزرگراه فتح تاکید کرد: کار در حقیقت تمام است اما قرار است ۱۱۰۰ متر دیگر حفاری را ادامه بدهیم. حوضچه جمع آوری سیلاب ظرفیت ۳۷ هزار متر مکعب آب را دارد و با این پروژه آب به واسطه ۳ کیلومتر تونل به رودخانه کرج ریخته می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638986

مهمترین اخبار ایران و جهان: