نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 16:13

نامزدهای انتخابات به‌طور مساوی از مکانات تبلیغاتی بهره‌مند می‌شوند

فرماندار کرمانشاه از نامزدهای انتخاباتی خواست رعایت تبلیغات متعارف را داشته باشند و گفت: نامزدهای انتخابات به‌طور مساوی از مکانات تبلیغاتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌رضا آمویی فرماندار کرمانشاه امروز در همایش پیشگیری از جرائم انتخاباتی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور نامزدهای انتخاباتی در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، از کاندیداها خواست مطالعه‌ای از قانون اساسی در رابطه با روند اجرا و شیوه تبلیغات داشته باشند.

وی تصریح کرد: نامزدها باید آدرس‌های ستادهای انتخاباتی و همچنین ستادهای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: نامزدها در حوزه انتخابیه یک ستاد مرکزی و در مناطق شهرداری یک ستاد فرعی و همچنین در بخش‌ها و روستاها یک ستاد می‌توانند داشته باشند.

وی تصریح کرد: مکان‌ها و مسیرهای در سطح شهر کرمانشاه برای برپایی ستاد ممنوع است که به نامزدها اعلام خواهیم کرد.

آمویی با تأکید بر بحث شفافیت مالی و هزینه‌های صورت گرفته در بحث تبلیغات، تصریح کرد: مکان‌های خاصی از سوی شهرداری‌ها برای تبلیغ مشخص شده است که آن اماکن را مورد استفاده قرار دهید.

وی وظیفه مجلس را قانون‌گذاری عنوان کرد و افزود: رعایت قانون برای کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند، در اولویت است.

فرماندار کرمانشاه از نامزدها خواست آلودگی بصری را در سیما و منظر شهر با شعارنویسی و دیوارنویسی ایجاد نکنند و افزود: رعایت تبلیغات متعارف را داشته باشید.

وی گفت: براساس قانون اماکنی که در اختیار ادارت است در حوزه ستاد نظارت بر تبلیغات انتخابات از تمامی ادارات اخذ شده و این ستاد در استاندار کرمانشاه مستقر است، نامزدها می‌توانند به صورت مساوی از این فضاها استفاده کنند.

آمویی خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری کرمانشاه؛ مجری انتخابات و یار انتخابات هستند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652286

مهمترین اخبار ایران و جهان: