نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 09:50

ولایتمداری و انقلابی بودن از ویژگی‌های بارز پاسداران است

فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) زنجان با اشاره به ویژگی پاسداران گفت: ولایتمداری و انقلابی بودن از ویژگی‌های بارز پاسداران است.

سردار محمدرضا عباسی، فرمانده تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان در گفت‌و‌گو با فارس با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار و با اشاره به ویژگی پاسداران اظهار داشت: ولایتمداری و انقلابی بودن از ویژگی‌های بارز پاسداران است. ولایتمداری و انقلابی بودن از ویژگی‌های بارز پاسداران است.

فرمانده تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) زنجان افزود: پاسداران جان برکف و ولایتمدار از همان روزهای نخست تأسیس این نهاد، در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ نکردند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه پاسداران فداکارانه در مسیر انقلاب کوشیدند و این یکی از درس‌های گرفته شدۀ سپاه پاسداران از مکتب حسینی است، تصریح کرد: اگر می‌گوییم روز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار است، یعنی کسانی که خُلق و خو و رفتار حسین بن علی(ع) را در سیرۀ رفتاری خود قرار داده‌اند.

سردار عباسی خاطرنشان کرد: روح سپاه همیشه با فداکاری، وفاداری، اخلاقی، ایثار و ازجان‌گذشتگی، حضور در قلب خطر همراه بوده است و این‌ها فلسفه قیام عاشورا هم هست و به همین علت امام حسین(ع) را نماد و نشانه دفاع از اسلام می‌دانیم.

وی اذعان داشت: سپاه پدیده‌‌ای مبارک و شجره‌ طیبه‌ای با آثار و برکات بسیار فراوان و ارزشمند است که پاسداران ویژگی‌های خود را از امام حسین(ع)  به ارث برده‌اند.

فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) زنجان اظهار داشت: پاسداران، معنویت و ارتباط با خدا را بالاترین عامل موفقیت می دانند و آنرا اصلی مهم در زندگی می دانند.

سردار عباسی اطاعت‌پذیری محض از ولایت را از دیگر خصایص پاسداران دانست و افزود: حاج قاسم بزرگ پاسدار عالم اسلام با همین خصوصیت‌ها و ویژگی ها و تبعیت محض از ولایت، دشمنان اسلام را وادار به عقب‌نشینی کرد و مایه مباهات انقلاب و اسلام شد.

وی بیان داشت: خودسازی، دوری از رذائل نفسانی، بصیرت، دشمن شناسی، اقتدار، شجاعت، استکبارستیزی، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی از دیگر خصایص پاسداران است و همین خصایص رمز پیروزی و اقتدار سپاه محسوب می شوند.

فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس همین رشادت‌هاست که امروز هیچ کشوری قدرت رویاروی و جرأت تعرض به کشور ما را ندارد.

وی با بیان اینکه سپاه در تمام عرصه ها به دنبال خدمت به مردم است، گفت: پاسداران در خدمتگزاری به مردم حاضرند جان خود را به خطر بیندازند اما در برابر دشمنان سر خم نکند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668642

مهمترین اخبار ایران و جهان: