نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 19:25

دفع حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های روسیه در دریای سیاه

وزارت دفاع روسیه روز شنبه از دفع حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های غیر نظامی خود در جنوب غربی دریای سیاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز شنبه اعلام کرد که حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های حمل‌ونقل غیرنظامی روسیه  را دریای سیاه دفع کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در شامگاه جمعه در منطقه جنوب غربی دریای سیاه، حمله پهپادی اوکراین را دفع کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک پهپاد نیروی دریایی اوکراین که در این حمله شرکت داشت منهدم شده است. این وزارتخانه اعلام کرد به هیچ کشتی غیرنظامی یا نظامی روسیه آسیبی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، دریای سیاه مسیری مهم برای صادرات غلات روسیه و اوکراین است. ژوئیه گذشته، روسیه از تمدید قرارداد با میانجیگری ترکیه برای صادرات غلات ایمن از طریق منطقه خودداری کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. ناتو و همپیمانانش عملیات نظارت و جمع آوری اطلاعات در منطقه دریای سیاه را از طریق پروازهای دوره‌ای و پهپادها تشدید کرده‌اند.

روسیه برای تقویت نیروی دریایی خود در این منطقه اخیرا  ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه  بار دیگر مستقر کرد.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است.

مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667486

مهمترین اخبار ایران و جهان: