نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 09:07

این افراد دچار فشار خون بالا نمی‌شوند

یک کارشناس ورزشی در کرمانشاه گفت: ورزش همگانی علی‌رغم اینکه از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و نقش پیشگیری را دارد و همواره در درمان بسیاری از بیماری‌ها هم موثر و نقش درمانی از نظر علم پزشکی به‌عهده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، ورزش به‌ویژه ورزش‌همگانی از آنجا که سبب امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود یکی از شاخصه‌های توسعه انسانی در جوامع بشمار می‌رود. همچنین با افزایش سلامت و نشاط جامعه سبب کاهش هزینه‌های درمانی و بهداشتی می‌شود و به بهره‌وری نیروهای کار جامع کمک می‌کند. 

علاوه بر این ورزش همگانی در جامعه کارکردهای مطلوبی مانند افزایش همدلی، تقویت، همبستگی، مشارکت اجتماعی، تحکیم روابط، پیوندهای اجتماعی و کمک به فرایند جامع‌پذیری افراد دارد.

ورزش همگانی با کارکردهای متنوع خود می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت جسمی و روحی افراد جامعه در کسب مهارت‌های اجتماعی و شکل‌گیری هویت فردی کاهش تضادها و تنش‌ها پرکردن اوقات فراغت و... نقش انکارناپذیری داشته باشد، لذا باید توجه خاصی به ورزش همگانی داشته باشیم.

اثرات مفید فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری درمان و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی و عروقی و تنفسی ثابت شده است، امروز که زندگی پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته متأسفانه همه ساله تعداد زیادی قربانی بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی می‌شود به طوریکه طبق تحقیقات صورت گرفته در ایران بالاترین مرگ‌ومیر در بیماری قلبی گزارش شده است.

سلامتی و توانایی‌های جسمانی از نعمت‌های الهی است و انسان همیشه خواهان سلامتی بوده خوشبختی هر انسان وابسته به نیروی بدن و روحش است.

ورزش عامل خودباوری، تقویت اراده، احساس موفقیت و شادابی، تخلیه هیجان است ورزش انسان از حالت بی‌تفاوتی و افسردگی دور می‌کنند و سبب نشاط و امیدواری می‌شود

پیمان رفعتی کارشناس ورزشی در خصوص تأثیر ورزش و درمان بیماری‌ها، می‌گوید: ورزش و فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش صبحگاهی می‌تواند تأثیر مثبتی روی روند درمان چند نوع بیماری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی علی‌رغم اینکه از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و نقش پیشگیری را دارد و همواره در درمان بسیاری از بیماری‌ها هم موثر و نقش درمانی از نظر علم پزشکی به‌عهده می‌گیرند. 

این کارشناس ورزشی ادامه داد: فشار خون بالا با انجام ورزش‌های معمولی همچون پیاده‌روی و رژیم غذایی و همچنین استراحت را می‌توان کاهش داد.

به گفته رفعتی، بیشتر ورزشکاران دچار فشار خون بالا نمی‌شوند و ورزش حتی در سنین ۶۰ تا ۸۰ سالگی هم می‌تواند در متعادل نگه‌داشتن فشار خون سهیم باشد چون براثر ورزش عروقی که در سطح بدن جریان دارند منبسط و فشارخون کاهش پیدا می‌کند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640486

مهمترین اخبار ایران و جهان: