نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 08:57

حل مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار اولویت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان حل مسائل و مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل خواند.

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: ایجاد تعاونی‌های جدید و حل مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار به ایجاد اشتغال در کشور کمک خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب و کار و توسعه تولید و اشتغال دارا است.

پیشکاری ادامه داد: بخش تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که با تجمیع امکانات، منابع و سرمایه‌های اندک مردمی و نیز توسعه مدیریت و فکر جمعی در قالب تعاونی‌ها سهم بسزایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و ایجاد فرصت‌های شغلی دارند.

وی اظهار داشت: باید در نظر داشت که تعاونی در نگاه اول عامل سرمایه بوده و فرصتی برای مشارکت و خرد جمعی است و از آنجا که یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز کشور بیکاری جوانان است می‌توان با روش‌های مختلف اقتصادی از جمله ایجاد و حمایت از تعاونی‌ها فرصتی برای اشتغال جوانان کشور ایجاد کرد.

پیشکاری حل مسائل و مشکلات تعاونی‌های مشکل‌دار را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل خواند و با اشاره به مشکلات برخی تعاونی‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین، الزامات و بخشنامه‌های مربوط به حوزه تعاون، گفت: مفاهیم مرتبط با شرکت‌های تعاونی در حفظ حقوق سهامداران در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و تولیدی تاکید دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629042

مهمترین اخبار ایران و جهان: