نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 21:56

آمریکا با کمبود موشک پاتریوت برای ارسال به اوکراین مواجه شده است

منابع خبری شنبه شب گزارش کردند که همزمان با تشدید تنش در غرب آسیا، آمریکا با کمبود موشک «پاتریوت» برای تجهیز پدافند هوایی اوکراین مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری شنبه شب به وقت تهران گزارش کردند که آمریکا با کمبود موشک «پاتریوت» برای ارسال به پدافند هوایی اوکراین مواجه شده است.

وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که که مقام‌های کاخ سفید و پنتاگون هشدار داده‌اند که ایالات متحده نمی‌تواند موشک‌های سامانه دفاع هوایی پاتریوت اوکراین را تامین کند.

سامانه‌های پاتریوت اوکراین برای دفع حملات هوایی روسیه استفاده می‌شوند.

سران اوکراین پس ازعملیاتی شدن این سامانه منتظر کسب موفقیت بیشتر در نبرد با برخورداری از تسلیحات پیشرفته غرب و آمریکا بودند، اما نه تنها این توقع حاصل نشد بلکه خبر هدف قرار گرفتن سامانه پاتریوت، فضای روانی این عرصه را بیش از گذشته ملتهب ساخت.

آمریکا سامانه‌‌های دفاع هوایی پاتریوت را به عنوان بخشی از تلاش نظامی گسترده برای کمک به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین فرستاده است.

یک مقام آمریکایی اخیرا اعتراف کرد که بخشی از سامانه دفاع هوایی پاتریوت این کشور در حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده است.

پیشتر، یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده بود که آمریکا با کمبود سامانه‌های پدافند هوایی  مواجه شده است.

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال » نوشت که فضای درگیری در خاورمیانه موجب شده آمریکا ۶ سامانه موشکی پاتریوت دیگر خود را در منطقه مستقر کند. استقرار این سامانه‌ها موجب شده تعداد کل این سامانه‌ها در منطقه به ۲ برابر رقم قبلی افزایش پیدا کنند و پنتاگون اکنون با کمبود این تجهیزات روبرو شده است.

«یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفته است که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است.کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628886

مهمترین اخبار ایران و جهان: