نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 21:15

استانداری البرز همراه موسسه رازی است

استاندار البرز، با اشاره به صدمین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سال آتی گفت: ظرفیت ها و امکانات استانداری البرز و سایر مجموعه های استان برای برگزاری مراسمی در خور و شایسته صد سالگی موسسه رازی بسیج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در حاشیه نشست تخصصی تبیین الزامات تحول در اطلاع رسانی که با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و مدیران و مسؤولان استان البرز ظهر سه شنبه به میزبانی موسسه رازی برگزار شد، با قدردانی از مسؤولان موسسه رازی برای برپایی و هماهنگی این نشست، اظهار کرد: موسسه رازی، با قدمت ترین مجموعه سرم سازی (سرم‌های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی) و واکسن سازی کشور است و همه مردم از دیرباز تا حال و آینده به حتم، خاطراتی بسیار خوب از این موسسه داشته و خواهند داشت.

وی گفت: موسسه رازی، مایه مباهات و فخر کشور و استان البرز است و با تولیدات متنوع و متعدد خود، ایران اسلامی را به عنوان کشوری قدرتمند و توانمند در حوزه واکسن و دارو معرفی کرده است.

عبداللهی، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه رازی در عرصه بیولوژیک، تصریح کرد: هر جا از واکسن، سرم‌های درمانی و سایر محصولات و فراورده های بیولوژیک سخنی رانده می‌شود یا لازم است که محصولی مهم و حیاتی در کشور تولید شود، نام مجموعه غنی از دانش و تجربه موسسه رازی به ذهن می‌رسد. مجموعه ای که به واسطه تولیداتش، نقشی مهم و بی بدیل در عرصه سلامت کشور به عهده دارد.

استاندار البرز، تاکید کرد: امید است این موسسه همچون گذشته، با اقتدار و با صلابت به فعالیت خود ادامه دهد و سرآمد صنعت واکسن سازی و تولید سرم‌های درمانی حتی در جهان باشد و نامش همواره بدرخشد.

وی همچنین با قدردانی از کارکنان، محققان، دانشمندان و مسؤولان موسسه رازی، از آن‌ها به عنوان آبروی نظام نام برد.

استاندار البرز در ادامه با گرامیداشت  صدمین سال تاسیس موسسه رازی در سال آینده، گفت: وظیفه داریم ظرفیت‌ها و امکانات استانداری البرز و سایر مجموعه‌های استان را برای بزرگداشت خدمات این مجموعه گرانقدر که در استان البرز مستقر است، به کار برده و مدیران را برای این امر مهم بسیج و هوشیار کنیم.

وی تاکید کرد: استانداری البرز هم راستا با برنامه‌های موسسه رازی در جشن یک صد سالگی این موسسه، در کنار آن خواهد بود و موضوعات مرتبط را پیگیری می‌کند تا مراسمی در خور شان و جایگاه موسسه رازی برگزار و همچون گذشته، از آن به عنوان مجموعه‌ای پرافتخار در جهان یاد شود.

استاندار البرز به همراه رئیس موسسه رازی و تیم همراه، پس از برگزاری این نشست تخصصی، از ساختمان تولید واکسن‌های نوترکیب این مجموعه دیدن کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654986

مهمترین اخبار ایران و جهان: