نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 16:07

آیین اعتکاف کلاس خودسازی است

امام جمعه اردستان گفت: آیین اعتکاف در حقیقت یک کلاس خودسازی سه روزه است که فضای معنوی مطلوبی در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: انسان باید تقوا و خویشتن‌‌داری را در خود تقویت کند، حضرت زینب‌(س) با هزاران ویژگی و فضیلت و با توجه به مصیبت‌های فراوانی که در کربلا بر این حضرت وارد شد، رحلت کرد و وفات شهادت‌گونه‌ای دارد.

وی افزود: حضرت زینب کبری(س) دارای یک تحلیل دقیق از اوضاع و شرایط بود، امروز شرایط جامعه به صورت خبر در اختیار مردم است اما به صورت تحلیل به دقت نظر بیشتری نیاز دارد چرا که ما در یک جهان پرآشوب زندگی می‌کنیم که جنگ و خون‌ریزی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: بیش از یک‌صد هزار نفر در حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین به شهادت رسیده‌اند و جمعیت بسیاری نیز مجروح و آواره شدند که در این راستا از سازمان ملل و شورای امنیت نیز صدایی برنمیاد و کاری از دستشان ساخته نیست.

وی با اشاره به آغاز آیین معنوی اعتکاف، بیان کرد: فضای معنوی مطلوبی از روز گذشته آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد و آیین اعتکاف در حقیقت یک کلاس خودسازی سه روزه است که در شهرستان اردستان حدود ‌۸۸۰ نفر معتکف شده و بیش از ۵۰۰ نفر در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند.

دهشیری اضافه کرد: دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور و آغاز دهه فجر است که باید یک بازخوانی از شعائر، خدمات و دستاوردهای ملت و مردم که با هدایت امام راحل یک حماسه بزرگ به نام انقلاب اسلامی ایران را خلق کردند، انجام شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649986

مهمترین اخبار ایران و جهان: